سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توده‌های دود غلیظ آسمان کالیفرنیای جنوبی آمریکا را پوشاند

آتش‌سوزی‌های بزرگی که بر اثر موج گرمای شدید رخ داد موجب شد ابر‌های غلیظی از دود آسمان جنوب کالیفرنیا را بپوشاند.

در پی آتش‌سوزی‌های بزرگ جنگلی که در میان موج گرمای شدید رخ داد و ده‌ها هزار خانه و خانواده را تهدید کرد، ابر‌های غلیظی از دود آسمان را در مناطق وسیعی از جنوب کالیفرنیا پوشاند.

براساس گزارش آر تی، آسوشیتدپرس گزارش داد که آتش نشانان در تلاش برای مهار آتشی که از روز دوشنبه شروع شد و تنها در عرض چند ساعت به حدود ۸ کیلومتر مربع گسترش یافت، در اورنج کانتی از بولدوزر، هلیکوپتر و هواپیما استفاده کردند.

از سویی دیگر مقامات این شهرستان می‌گویند که آتش سوزی ناشی از جرقه ناشی از تجهیزات سنگین مورد استفاده کارکنان بخش دولتی بوده است. استیو کونچالیدی، فرمانده آتش نشانی اورنج کانتی گفت که تا روز سه شنبه، آتش بیش از ۳۶ کیلومتر مربع را سوزانده بود و به مسیر خود از طریق زمین‌های کوهستانی به شهرستان ریورساید ادامه داد، بدون اینکه تیم‌های آتش نشانی موفق به مهار آن شوند.

آتش به برخی از دکل‌های ارتباطی نیز سرایت کرد و آنها را به طور کامل نابود کرد، هرچند مسئولان گفته اند که تاکنون گزارشی مبنی بر خسارات وارده که سیگنال‌های ارتباطی پلیس یا آتش نشانی را در منطقه مختل کرده باشد، دریافت نکرده اند.

به گفته مقامات محلی، دو آتش نشان در حین انجام وظیفه مجروح شدند و یک شهروند در حین استنشاق دود دچار خفگی شد و همگی برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

یک زن از اهالی منطقه گفت: شعله‌های آتش به وضوح قابل مشاهده بود که بر فراز تپه‌ها بالا می‌رود، اکنون کمی ترسناک شده است. 

در همین حال، در جنگل ملی سن برناردینو، در حدود ۱۰۵ کیلومتری شرق لس آنجلس، حدود ۶۵۶۰۰ خانه و ساختمان در معرض خطر آتش سوزی قرار داشتند.

مقامات محلی اعلام کردند که منطقه آسیب دیده در نزدیکی شهر‌های کوچک کوهستانی قرار دارد که ساکنان جنوب کالیفرنیا در آن استراحت می‌کنند و در زمستان اسکی و در تابستان دوچرخه سواری می‌کنند.

آتش سوزی‌های بزرگ دیگری در ایالت‌های غربی از جمله آیداهو، اورگان و نوادا شعله ور بودند، جایی که حدود ۲۰۰۰۰ نفر مجبور به فرار از آتش سوزی خارج از رینو شدند.

آتش نشانان امیدوارند با ورود هوای سرد به کالیفرنیا در اواخر هفته و هشدار گرمای شدید صادر شده برای منطقه لس آنجلس در سه شنبه شب، وضعیت مهار شود.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.