سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر:

وسعت ۷۰ درصد زمین‌های کشاورزی کشور کمتر از ۷۰۰ متر است

مهاجر گفت: بیش از ۷۰ درصد زمین‌های کشاورزی کشور کمتر از ۷۰۰ متر وسعت دارند.

علیرضا مهاجر سه‌شنبه در هجدهمین کنگره ملی و چهارمین کنگره بین‌المللی زراعت و اصلاح نباتات در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: تکه‌تکه شدن زمین‌های کشاورزی یکی از مشکلات موجود در راه بقای تولید کشاورزی در کشور است.

وی در ادامه بر امنیت غذایی تاکید کرد و گفت: شرایط امروز جهان یادآور جنگ‌های جهانی اول و دوم است که تغذیه و بقای نسل مردم دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در میان استان‌های کشور، انتظار نقش‌آفرینی بیشتر در تامین امنیت غذایی از خراسان رضوی بیشتر است زیرا مهمترین صنایع غذایی کشور در این استان مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: این استان باید پیشران کشاورزی ایران باشد و بتواند سرمایه‌گذاران اقتصادی، نیروی انسانی و همچنین فعالان بخش تحقیقات کشور را جذب کند.

مهاجر با اشاره به اینکه زراعت و کشاورزی بیش از ۷۰ درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: همه محصولات اساسی کشور به موضوع زراعت وابسته است زیرا در نهایت بقای بشر وابسته به کشاورزی است و از این منظر باید از این ظرفیت بیشتر استفاده شود.

وی ادامه داد: کشور ما با کم آبی دست و پنجه نرم می‌کند که این مشکل، دغدغه همیشگی ساکنان این سرزمین است که برای حل آن باید به پایداری منابع آبی در مسیر تولید توجه کرد.

معاون وزیر کشاورزی اظهار کرد: به عنوان نمونه چغندر پاییزه ۶۰ درصد کمتر از چغندر کشت شده در تابستان آب مصرف می‌کند که با توجه به این موارد بدون لطمه به آب و خاک می‌توانیم به رشد تولید کمک کنیم.

وی گفت: اجرای الگوی کشت توسط کشاورزان در ۱۲ میلیون هکتار از زمین‌های کشور در حال اجرا است که یکی از روش‌های جهش تولید پایدار کشاورزی، ارتقای مکانیزاسیون است.

هجدهمین کنگره ملی و چهارمین کنگره بین‌المللی زراعت و اصلاح نباتات ایران از ۲۰ تا ۲۲ شهریور به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.