سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسینی:

سرمایه‌گذاری بر موضوعات فرهنگی و اخلاقی لازمه تقویت آموزش است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سرمایه‌گذاری بر روی موضوعات فرهنگی و اخلاقی را لازمه تقویت مباحث آموزش و پژوهش در دانشگاه دانست.

سیدوحید حسینی در حاشیه طرح «ضیافت اندیشه» اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یکی از وظایف اصلی در دانشگاه را پرداختن به مسائل فرهنگی دانست و گفت: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم به نحو مطلوب بسیار ارزشمند، اما نیازمند آموزش است که به پشتوانه پژوهش رقم می‌خورد و برای تقویت آن لازم است بر موضوعات فرهنگی و اخلاقی سرمایه‌گذاری شود.

او با اشاره به برگزاری دوره «ضیافت اندیشه» تأکید کرد: برگزاری این دوره‌ها در کنار تاثیرگذاری بر ارتقای فردی اساتید، سبب عمق بخشیدن به مسائل فرهنگی و دینی می‌شود.

حسینی، برگزاری نشست‌های «ضیافت اندیشه» را یک فرصت ارزشمند دانست تا بتوانیم با عمل و رفتارمان، برای دانشجویان اثرگذار باشیم و آنها را به عنوان فرزندانمان راهنمایی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به موضوعات محوری این برنامه افزود: دین، آیین و فرهنگ ما، مایه افتخار و مورد توجه علما و دانشمندان مسلمان و غیر مسلمان است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این آیین با تاکید بر اینکه فضای ضیافت اندیشه اساتید، یک فضای گفتگو محور است، افزود: دانشگاه تراز انقلاب اسلامی بر اساس تصویری که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده‌اند، راهکاری برای انسان‌سازی و تداوم انقلاب اسلامی است که خط مقدم این عرصه، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مقامی، با اشاره به اهمیت و جایگاهی که استادان در تربیت نیروی انسانی مومن و متخصص دارند، بیان کرد: این طرح با هدف ارتقای مستمر علمی، معرفتی و فرهنگی اساتید، با استقبال خوب آنان، هر ساله در دانشگاه اجرا می‌شود.

مسئول دفتر هم‌اندیشی اساتید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست گفت: طرح امسال در ۳ دوره، همراه با ارایه گواهی معتبر با موضوعات «معرفت‌شناسی اندیشه‌ورزی دینی و دین در دنیای مدرن»، «تاریخ تمدن اسلامی تمدن نوین اسلامی با تاکید بر بیانیه گام دوم» و «معرفت‌شناسی اندیشه‌ورزی دینی و مبانی معرفت‌شناسی دینی» برگزار می‌شود.

محمود پورکیانی با اشاره به اینکه موضوعات امسال با توجه به نظرسنجی‌های صورت گرفته از اساتید در دوره‌های پیشین، انتخاب و برنامه‌ریزی شده است، افزود: ۲ دوره نخست این طرح در مجتمع فرهنگی آموزشی ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت حضوری در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود و در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره سوم در کربلای معلی و نجف اشرف هستیم.

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.