سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان بازرسی کشور:

هرکس به بخش تولید کمک کند، پشت او هستیم

خدائیان گفت: هرکس به بخش تولید کمک کند، پشت او هستیم، اینکه می‌گویند سازمان بازرسی سخت گیری می‌کند بهانه است.

ذبیح الله خدائیان در ادامه سفر استانی به کرمان در جمع مدیران و صنعتگران شهرک صنعتی خضراء حضور یافت.

وی در این آیین با بیان اینکه سیاست قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی حمایت از تولید است، گفت: قوه قضاییه و سازمان بازرسی با اختیارات و وظایفی که دارد می‌تواند برخی از موانع را از سر راه بنگاه‌های اقتصادی بردارد.

رئیس سازمان بازرسی کشور تصریح کرد: آمار مراجعه مدیران و صاحبان صنایع به سازمان بازرسی و دستگاه قضایی برای حل مشکلات نشان می‌دهد که این ورود موثر بوده است؛ لذا در سفر‌های استانی رئیس قوه قضاییه سعی می‌شود به مسایل و مشکلات صنایع و بنگاه‌های اقتصادی پرداخته شود.

خدائیان با اشاره به وجود معادن و واحد‌های تولیدی مهم در استان کرمان، تصریح کرد: این ظرفیت نشان دهنده فراهم بودن زمینه سرمایه گذاری و علاقه به سرمایه گذاری در استان کرمان است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مواد خام باید فرآوری شده و از خام فروشی جلوگیری شود، افزود: به اعتقاد بنده زیرساخت قانونی برای سرمایه گذاری در کشور وجود دارد و در مواردی عدم همراهی و همکاری مدیران دستگاه‌ها مانع سرمایه گذاری می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کشور بیان کرد: وقتی یک سرمایه‌گذار می‌خواهد یک مجوز بگیرد و برود سراغ مجوز بعدی، می‌بینیم مهلت مجوز قبلی تمام شده است و باید دوباره مجوز قبلی را تمدید کند و این فرآیند موجب فرار سرمایه گذار می‌شود.

خدائیان افزود: راه حل این است که مدیران، موانع و زمینه‌های سرمایه گذاری را شناسایی کرده و در اختیار سرمایه گذار قرار دهند.

رئیس سازمان بازرسی کشور با اشاره به اینکه باید پنجره واحد و راهکار‌های حمایت از سرمایه گذاری پیش بینی شود، گفت: نباید کاری کنیم سرمایه گذار به کشور‌های دیگر رفته و آنجا سرمایه گذاری کند.

خدائیان با تاکید بر اینکه باید از بخشی نگری پرهیز کرد، افزود: سازمان بازرسی از بخش‌خصوصی حمایت می‌کند و اعلام می‌کنم هرکس به بخش تولید کمک کند پشت او هستیم و اینکه می‌گویند سازمان بازرسی سخت گیری می‌کند، بهانه است.

وی خطاب به بازرس کل جدید استان کرمان تاکید کرد، با ایجاد کارگروه‌هایی از بخش خصوصی حمایت کرده و ارتباط با بنگاه‌های اقتصادی را بیشتر کند.

رئیس سازمان بازرسی به بانک‌ها تاکید کرد که وام را به بخش تولید اختصاص دهید نه بنگاه داری و بانک مرکزی برای تخصیص ارز اولویت بندی کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.