سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود منابع و قطع برق؛ عامل ایجاد بحران آب در سرخه

رئیس آب و فاضلاب شهرستان سرخه به تشریح چرایی بروز بحران آب در این شهر طی هفته‌های اخیر پرداخت.

قنادیان، رئیس آب و فاضلاب شهرستان سرخه گفت: منابع تأمین‌کننده آب شهر سرخه از هشت حلقه چاه و خط انتقال فیروزکوه است که از این هشت حلقه چاه پنج حلقه در دشت چلیم و سه حلقه چاه داخل شهر سرخه است.

وی ادامه داد: آب روستای افتر از ۲ محل تأمین می‌شود یکی چاه بالادست یعنی بین پنج تا چاهی که داخل دشت چلیم معروف به چاه کوثر که برای روستای افتر زده شده است ولی خط انتقال اشتراک با شهر سرخه دارد و یک دوراهی آب به سمت افتر می‌رود و یک منبعی که چاه ویکنه که در بالادست روستای افتر قرار دارد و زمانی که این مخزن پر می‌شود آب به سمت شهر سرخه برمی‌گردد و ما از آنجا هم کمک می‌گیریم.

رئیس آب و فاضلاب شهرستان سرخه با اشاره به اینکه مدت هشت ماه به‌عنوان مدیر امور آبفای سرخه مشغول به کار شده است، بیان کرد: متأسفانه در این مدت دبی چاه‌ها بسیار تغییر کرده و هر روز شاهد کاهش دبی چاه‌های داخل شهر و چاه‌های دشت چلیم هستیم.

قنادیان در مورد نظارت توزیع آب در روستا‌ها گفت: روستای افتر سه ماهی است که کنترل می‌شود از بحث آبدار تا پایش خانه به خانه انجام می‌شود و به جرأت می‌توان گفت ۴۰ درصد خانه‌ها پایش صورت گرفته، تذکرات، اخطاریه داده شده و کنتور قرائت شده و قبض‌های سنگین و جریمه نیز برای پرمصرف‌ها داده شده است.

وی بیان کرد: زمانی که خط انتقال فیروزکوه به سمت سرخه اجرا شد چهار حلقه چاه سد نمرود احداث شد که از آن تعداد یک چاه در مدار قرار گرفت و چاه‌های دیگر آماده و تجهیز نشده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.