استاندار سمنان ملاک بهره برداری پروژه‌های استان را رعایت مسائل زیست محیطی برشمرد و گفت: موضوعات مربوط به آینده زیست بوم منطقه در پروژه‌ها باید لحاظ شود.

 هاشمی در آئین بهره برداری از معدن سنگ آهک دربند مهدی‌شهر  با بیان اینکه ملاک بهره برداری پروژه‌های استان سمنان رعایت مسائل زیست محیطی است، گفت: در صورت داشتن مخاطرات محیط زیستی در آینده اجازه فعالیت داده نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مراقبت از سفره‌های آب زیرزمینی به ویژه در شرایط خشکسالی و کم آبی موضوع مهمی در تعریف پروژه‌ها است، افزود: در صورت آسیب به منابع آبی با تبعات زیستی و اجتماعی مواجه خواهیم بود بنابراین همه ابعاد هر پروژه‌ای باید مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار سمنان بابیان اینکه جلوگیری از ایجاد گرد و غبار و آلایندگی یک پروژه دیگر موضوع مهمی که باید مورد توجه باشد، ابراز داشت: معتقدیم پروژه‌ها باید به بهبود کیفیت زندگی مردم آن منطقه منتهی شود.

هاشمی با بیان اینکه در سود دهی این پروژه به مجموعه شهرداری‌های استان از جمله شهرداری مهدی‌شهر نیز منتفع خواهد شد، تصریح کرد: بهره برداری از اینگونه پروژه‌ها، ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی را برای منطقه به همراه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار