سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلیلی:

صنعت پتروشیمی یکی از ظرفیت‌های خوب ایران برای ارز‌آوری است

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: صنعت پتروشیمی، به دلیل وجود منابع نفت و گاز، یکی از ظرفیت‌های خوب برای ارز‌آوری است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام در جریان بازدید ۲ ساعته از هیجدهمین دوره‌ی نمایشگاه ایران پلاست و دیدار با غرفه‌داران این نمایشگاه گفت: صنعت پتروشیمی، به دلیل وجود منابع نفت و گاز، یکی از ظرفیت‌های خوب کشور ما به جهت ارز‌آوری و اشتغال زایی است.

جلیلی افزود: بازار کشور‌های منطقه، ظرفیت ۱۳۵ میلیارد دلار واردات صنایع پایین دست پتروشیمی را دارا هستند که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

او ادامه داد: در سال‌های اخیر نیز شاهد آن بودیم که صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی آن، کمترین آسیب را از تحریم‌ها دیده است.

وی تصریح کرد: امروز که شروع برنامه‌ی هفتم با شروع دولت و مجلس جدید مصادف شده است، باید همه دست به دست هم بدهیم تا ان‌شاءالله بتوانیم به اهداف معیّن شده در این برنامه دست پیدا کنیم. یکی از این اهداف، رشد ۸ درصدی در اقتصاد است که با تمرکز بر مزیّت‌های نسبی کشورمان مانند صنایع پایین دست پتروشیمی می‌تواند محقق شود.

وی افزود: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ که این سوال که نمایشگاه ایران پلاست در سال جاری نسبت به سال‌های قبل چه تفاوت‌هایی داشت، عنوان کرد:خوشبختانه شاهد آن هستیم که شرکت‌های فعال در این عرصه، دچار رکود و عقب‌گرد نشده‌اند و روند رو به پیشرفتی را طی می‌کنند.

 جلیلی در پایان این بازدید در نشست صمیمی با تشکل‌های صنایع تکمیلی پتروشیمی شرکت کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.