سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۰۰ سمن برتر در کشور تجلیل می‌شوند

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان به برگزاری جشنواره "اتفاق چهار" اشاره کرد و گفت: امسال ۴۰۰ سازمان مردم نهاد برتر در کشور در کنار برگزاری این جشنواره و نمایشگاه توانمندی‌ها تجلیل می‌شوند.

علی پارسانیا اظهار داشت: جشنواره اتفاق چهار، بستری مناسب برای جوانان است تا توانمندی‌های خود را در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار به نمایش بگذارند و با حمایت‌های لازم، گام‌های محکمی در مسیر کارآفرینی بردارند.

این مسوول ادامه داد: سیاست وزارت ورزش و جوانان در حوزه سازمان های مردم نهاد جوان، تسهیلگری و معرفی فعالیت های آنها به عموم مردم است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر تنها دستگاهی که مجوز سازمان های مردم نهاد جوان را صادر می کند وزارت ورزش و جوانان است، اضافه کرد: پیش از این،صدور مجوزها طبق تفاهم نامه منعقد شده توسط وزارت کشور انجام می شد.

این مسوول یادآور شد: بر این مبنا دستور العملی تنظیم شد که همه ابعاد در صدور مجوز سازمان های مردم نهاد جوان لحاظ شده است.

پارسانیا با تاکید بر اینکه بر فرایند و چگونگی نظارت بر فعالیت سازمان های مردم نهاد خلا قانونی وجود داشت، افزود: با کار کارشناسی در مدت یکسال دستورالعمل جامعی برای نظارت تهیه و بر مبنای آن سامانه جدید، راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون مدت زمان صدور مجوز سازمان های مردم نهاد جوان از ۶ ماه به ۱۵ روز در سطح شهرستانها کاهش یافته است، اضافه کرد: در بحث توانمندسازی این سمن ها نیز برنامه های مختلفی اجرا شده است.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه کارهای پراکنده ای در سازمان های مردم نهاد توسط دستگاه های اجرایی در حال انجام است، گفت:نظام نامه آموزشی سمن ها برای استانداردسازی و انجام تشکل های مردم نهاد در سطوح مختلف با بهره گیری از نظرات متعدد کارشناسی تدوین شد.

وی گفت: همچنین گروه های شبکه سازی برای توانمندسازی سمن های جوان تشکیل شده است که پس از دسته بندی گروه ها آموزش های لازم به آنها ارائه می شود.

پارسانیا با تاکید بر اینکه رویکرد وزارت ورزش و جوانان در برابر سازمان های مردم نهاد، حمایتی است، خاطر نشان کرد: سند راهبردی توسعه مشارکت نهادمند اجتماعی نسل جوان برای ارسال به ستاد ملی و شورای عالی جوانان آماده شده که وظایف دستگاه ها در آن مشخص است.

وی در ادامه با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان از جمله استان های فعال و پویا به شمار می رود، افزود: همدلی و همراهی مسوولان با اداره کل ورزش و جوانان استان موجب شده است این اداره در سطح کشور زبانزد باشد و در بسیاری از شاخص ها به ویژه جوانان سرآمد شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.