مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: این استان یک هزار و ۳۱۹ تعاونی فعال دارد که این تعداد ۱.۳ درصد از شرکت‌های تعاونی فعال در کشور است.

 طیب جعفری روز یکشنبه در آیین اختتامیه نوزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان به هدفگذاری تحقق ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به تدوین و ابلاغ سند توسعه بخش تعاون، امیدها در خصوص افزایش سهم بخش تعاون زنده شد و قرار است هر سال ۲ درصد به سهم حدود ۶ درصد فعلی تعاون در اقتصاد اضافه شود.

وی با بیان اینکه تعاونی های استان در زمینه های مختلف تامین نیاز، اعتبار، آموزش، تولیدی و توزیعی، خدمات، صنعتی، عمرانی، مسکن و کشاورزی فعالیت دارند، اظهار داشت: ۳۲ درصد تعاونی های استان در بخش کشاورزی، ۱۸ درصد در زمینه تولیدی، توزیعی و خدماتی و ۱۴ درصد در بخش صنعت فعالیت می کنند.

جعفری به آسیب شناسی حوزه تعاون در استان طی سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: تعاونی های مشکل دار ۲ درصد کل تعاونی های استان بودند ولی به واسطه تعدد اعضای آنها نسبت به حل مشکلشان ورود کردیم.

وی به راه‌اندازی ستاد ساماندهی تعاونی های مهم استان برای شناسایی آسیب ها و تدوین مدل حل مسأله اشاره کرد و گفت: طی حدود سه سال گذشته با اقدامات و پیگیری های انجام شده، امروز استان زنجان از آن وضعیت ۳۰ ماه قبل عبور کرده و این تعاونی ها سرگرم پیشبرد برنامه های خود هستند.

جعفری با بیان اینکه اکنون ثبات نسبی در تعاونی های مشکل‌دار برقرار است، افزود: با ریل گذاری های انجام شده در آینذه نزدیک شاهد به ثمر رسیدن فعالیت های تعاونی مشکل دار سابق خواهیم بود.

وی به توسعه کمی و کیفی فعالیت های تعاونی در استان اشاره کرد و گفت: در این راستا، آموزش به طور جدی در اولویت قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه تعاونی ها مصداق تجمیع سرمایه ها و انرژی های خرد برای کارهای بزرگ هستند، گفت: تعاونی ها بهترین بستر برای تامین نیازهای شهروندان هستند و باید از ظرفیت آنها نهایت استفاده را ببریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.