سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوکراین هم ارسال موشک از ایران به روسیه را تایید نکرد

نخست‌وزیر اوکراین گفت که اطلاعات خاصی مبنی بر اینکه روسیه از موشک‌های بالستیک ایران استفاده کرده یا آنها را دریافت کرده باشد، در دسترس نیست.

درحالی‌که اتحادیه اروپا مدعی اطلاعات موثق مبنی بر ارسال موشک بالستیک از ایران به روسیه شده، دنیس شمیگال، نخست‌وزیر اوکراین امروز سه‌شنبه گفت که کی‌یف، هیچ اطلاعاتی در مورد انتقال این موشک‌ها و استفاده از آنها توسط نیرو‌های مسلح روسیه در اختیار ندارد.

او در ادامه مدعی شد که «درعین‌حال، اطلاعات مبنی بر اینکه دشمن (روسیه) همچنان ممکن است که آنها را دریافت کند، نگران‌کننده است».

پیش‌تر، کاخ سفید هم گفته بود که نمی‌تواند گزارش‌ها را تأیید کند؛ بااین‌حال، وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن امروز ضمن تکرار این ادعای بی‌اساس، گفت که تحریم‌های جدیدی به‌عنوان پاسخی علیه تهران به دلیل همکاری با روسیه معرفی خواهد شد.

این موج جدید علیه ایران در حالی است که دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه در نشست خبری دیروز گفت که چنین اطلاعاتی با واقعیت مطابقت ندارد و ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه هم در نشست خبری دیروز تأکید کرد که ایران بخشی از جنگ و بحران اوکراین نیست و راهکار سیاسی را بهترین راهکار برای حل این موضوع می‌داند.

وی تأکید کرد که «این اتهامات را قویاً رد می‌کنیم، به‌ویژه اینکه اتهام زنندگان به ایران از کسانی هستند که جزو بزرگ‌ترین صادرکنندگان جنگ به یک طرف (اوکراین) هستند و نقش بسزایی در تشدید بحران و جنگ داشته‌اند».

منبع: فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.