سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید بهروزآذر از مرکز فعالیت زنان و کودکان چینگدائو

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از مرکز فعالیت زنان و کودکان چینگدائو بازدید کرد.

زهرا بهروزآذر، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در نخستین روز ورود به چینگدائو با هدف شرکت در اجلاس مجمع زنان سازمان همکاری شانگهای، به ریاست دوره‌ای چین و به دعوت رئیس فدراسیون زنان چین، در جریان فعالیت‌های مرکز زنان و کودکان شهر چینگدائو قرار گرفت.

این مرکز که متشکل از ۱۲ واحد ارتقاء مهارت است، به کودکان و خانواده‌ها نحوه عملکرد صحیح را در مواجهه با حوادث و سوانح و بحران‌ها آموزش داده و زنان با روش‌های کارگاهی و عملیاتی ساده و شبیه‌سازی شده، آموزش کمک‌های اولیه، اطفاء حریق، آشنایی با علائم راهنمایی و رانندگی و… را حین بازی و فراغت می‌آموزند. این مرکز ذیل ایده "خانواده خوشبخت" قرار دارد و ابزاری برای تحقق آن است.

آموزش صنایع دستی، خوشنویسی، ساز‌های سنتی چین، پخت غذا‌های ساده و نظایر آن، مهارت‌هایی هستند که کودکان به تنهایی یا در کنار مادر آموزش می‌بینند و همزمان مادر نیز از آموزش‌های مورد علاقه خود بهره‌مند می‌شود. رسیدن به خانواده‌ای دوستدار محیط زیست، اهل ورزش و امن، از مولفه‌های خانواده خوشبخت در این مرکز معرفی شدند. 

معاون رئیس جمهور نیز ضمن اشاره به توانمندی‌ها و اقدامات مشابه کشورمان در عرصه آموزش به کودکان و خانواده‌ها، برای تبادل تجربیات بین دو کشور در این حوزه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، لازم به ذکر است اجلاس مجمع زنان شانگهای با موضوع "توانمندسازی دیجیتال و مشارکت اقتصادی زنان" از ۲۰ تا ۲۲ شهریور ماه سال جاری به میزبانی چین در شهر چینگدائو برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.