سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

استقبال جوانان از سی و یکمین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران

با آغاز سی و یکمین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران، برگزار کنندگان این دوره از استقبال جوانان و کیفیت بالای آثار خبر دادند.

دوشنبه ۱۹ شهریور ماه افتتاحیه سی و یکمین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران به میزبانی استان خراسان شمالی کار خود را آغاز کرد که علاوه بر مسئولان هنر‌های تجسمی کشور و استان خراسان شمالی، هنرمندانی چون؛ علی بحرینی، حسین عصمتی، سید شهاب‌الدین واجدی، هیربد همت آزاد، نگار هاشمی، احسان شیبانی، عباس نوری، صابر شیخ‌رضایی، هاجر سلیمی‌نمین، سید رضا حسینی و... به همراه شرکت‌کنندگان راه‌یافته به مرحله نهایی این دوره از جشنواره در این افتتاحیه حضور داشتند.

به دلیل استقبال هنرمندان جوان متقاضی حضور در سی و یکمین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران، طبق اعلام دبیرخانه مهلت ارسال آثار تمدید شد و هنرمندان جوان در رشته‌های مختلف تصویرسازی، خوشنویسی، طراحی، عکاسی، کاریکاتور، گرافیک، مجسمه‌سازی، نقاشی، نگارگری و هنر سرامیک و رسانه‌های هنری جدید در استان خراسان شمالی قرار است در تاریخ ۱۹ تا ۲۳ شهریور ماه سال جاری به رقابت با یکدیگر بپردازند. 

مینا صدری، دبیر سی و یکمین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران در رابطه با این رویداد هنری اظهار کرد: در روز‌های گذشته، داوری آثار ارسالی به جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران آغاز شد و این رویداد هنری از روز دوشنبه ۱۹ شهریور ماه، کار خود را آغاز کرد. 

دبیر سی و یکمین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران با اشاره به رکورد‌زنی ارسال آثار در این دوره گفت: در این دوره، رکوردی در ارسال آثار داشته‌ایم که ۷ هزار و ۸۶۵ اثر به این جشنواره ارسال شده و تعداد ۳۳ نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند که در مقایسه با دوره قبلی، افزایش چشمگیری داشته‌ایم و بیش از ۸۰۰ نفر به تعداد شرکت‌کننده‌های این دوره از جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان اضافه شده‌اند و درواقع، از نظر کمیت آثار ارسالی این دوره در مقایسه با دوره‌های قبلی شاهد رکورد بوده‌ایم و در سومین رتبه قرار گرفت.

صدری درمورد کیفیت آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره هنر‌های تجسمی تصریح کرد: همان طور که تعداد آثار رشد چشمگیری داشته‌اند بر اساس داوری اساتید از کارها، کیفیت آثار ارسالی به این دوره از جشنواره نیز، بسیار خوب بوده است تا جایی که افزایش ظرفیتی را برای پذیرش اختصاص دادیم و امیدوار هستیم در دوره‌های بعد هم، شاهد چنین آثار با کیفیتی باشیم.

او مطرح کرد: در گروه نقاشی، ۲۷۹ شرکت‌کننده و در کاریکاتور، ۲۲ نفر شرکت‌کننده داریم و اگرچه تعداد افرادی که در این دوره از جشنواره انتخاب می‌شوند بر اساس تعداد شرکت‌کننده‌ها نیز، افزایش خواهند یافت ولی رقابت وجود دارد و ما برای حفظ کیفیت جشنواره تلاش کرده‌ایم بهترین‌ها را انتخاب کنیم تا جایی که همچنان، دو نفر را برگزیده و شایسته تقدیر مطرح می‌کنیم و مبلغ جایزه‌ها افزایش پیدا کرده‌اند.

دبیر سی و یکمین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران ادامه داد: نفر برگزیده مبلغ ۱۰ میلیون تومان به همراه تندیس و لوح تقدیر دریافت کرده و یک نفر هم، شایسته تقدیر خواهد بود که مبلغ ۳ میلیون تومان و لوح تقدیر دریافت خواهد کرد که برای هر بخش، دو جایزه اختصاص پیدا کرده است.

صدری خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما در این جشنواره‌ها، پیگیری برنامه‌هایی است که برای برگزیدگان و هنرجویان جوان خواهیم داشت. به همین دلیل، امسال با ورود بنیاد ملی نخبگان، این برگزیدگان به بنیاد معرفی خواهند شد و علاوه بر این، در این دوره شاهد حضور جوانان در سیاست‌گذاری‌مان بوده‌ایم که این موضوع از نقاط عطف جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان محسوب می‌شود. چون دغدغه ما حمایت از جوانان است تا بتوانیم به صورت منظم و سازمان‌دهی شده به این مسئله بپردازیم که وجود نمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها برای تحقق این امر بسیار مهم هستند تا آثار جوانان در قالب‌های مختلف مثل بستر شهری، بیشتر دیده شوند. 

نکته شایان ذکر این است که در این دوره، آثار یکهزار و دویست و ۳۳ شرکت‌کننده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از برگزاری جلسات ارزیابی و انتخاب، ۱۷۴ هنرمند به مرحله نهایی (کارگاهی) جشنواره سی و یکم راه پیدا کردند.

گفتنی است که سی و یکمین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران تا روز جمعه ۲۳ شهریور با برگزاری کارگاه‌های عملی در دانشگاه بجنورد به کار خود ادامه می‌دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.