سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

واکنش پست به ادعای نگه‌داشتن کارت‌سوخت‌ توسط مدیر سامانه‌هوشمند‌سوخت

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست درباره همکاری با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: قرارداد ما پایان سال ۱۴۰۲ بوده و بیش از ۸ ماه است که پیگیر هستیم تعهدات طرفین را مشخص کنیم.

اخیرا گزارشی پیرامون موضوع تحویل کارت سوخت منتشر شد که در آن مدیر سامانه هوشمند سوخت در این باره مطرح کرد: پست هزینه ارسال کارت‌های سوخت را افزایش داده و اعلام کرده به دلیل عدم پرداخت این هزینه کارت‌های سوخت را تحویل نمی‌دهد.

او همچنین بیان کرد که پست پول بیشتری می‌خواهد و کارت‌های سوخت را تحویل نمی‌دهد و به دلیل گروکشی پست، کارت‌های سوخت در باجه‌های معطله باقی مانده اند.

به دنبال این گزارش، خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان پیگیر این موضوع از شرکت ملی پست شد.

محمد احمدی، معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره تحویل کارت‌های سوخت مطرح کرد: بیش از یک سال است که چالش‌ها و مشکلات فرایندی متعدد هم از سوی مردم هم فرایند‌های مشترک بین دستگاه‌هایی که در ارائه خدمات کارت سوخت فعالیت می‌کنند، برای ما مسئله ایجاد کرده است.

او گفت: با شرکت پخش فراورده‌های نفتی این چالش‌ها را مطرح کردیم و مستمر پیگیر حل این موضوعات بوده‌ایم.

معاون فنی و بازرگانی پست ادامه داد: ارتباطات ما در فضایی که امروز در آن هستیم ارتباطات سیستمی نیست و اصطلاحا به طور وب سیستمی است و همدیگر را نمی‌بینیم؛ بنابراین تبادل اطلاعات بین ما و شرکت مقابل هم به لحاظ فرایندی هزینه بسیار زیادی به ما تحمیل می‌کند و هم احتمال خطای آن زیاد است.

او توضیح داد: موضوع نشانی هم متاسفانه یک اشکال همیشگی بوده و ما به صورت وب سیستمی به دنبال این هستیم که مشکل نشانی‌ها رفع شود. مهم‌تر از همه این که در قضیه کارت سوخت به دلیل نقل و انتقال بالای خودرو، تعداد تغییرات مالکین کارت سوخت زیاد است.

احمدی بیان کرد: رویه‌ای هم اتفاق افتاد که کارت سوخت٬ دیگر با عنوان فرد نیست و مربوط به خودرو می‌شود. بنابراین ما باید به گیرنده و صاحب ماشین تحویل دهیم. این مستلزم این بود که به صورت فرایندی اتفاق بیفتد، خود فرایند تحویل کارت سوخت بر اساس چهار رقم آخر کد ملی افراد بود و یک مسئله جدی را ایجاد کرده بود که ما به شدت پیگیر آن بودیم که حل شود. امسال ثبت نام اینترنتی کارت سوخت هم شروع شد و در حالی که قبلا در تهران پاکت‌ها را دریافت می‌کردیم٬ در حال حاضر از شیراز هم باید دریافت کنیم.

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست درباره همکاری با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: قرارداد ما پایان سال ۱۴۰۲ بوده و بیش از ۸ ماه است که پیگیر هستیم با مکاتبات و جلسات بتوانیم حدود تعهدات طرفین در چهارچوب قرارداد را مشخص کنیم؛ چرا که ما به لحاظ قانونی نمی‌توانیم در شرایطی که قراردادی جاری نیست خدمتی ارائه کنیم.

او با تاکید بر این که قرارداد تا پایان سال ۱۴۰۲ بوده، ادامه داد: دوستان از ۲۵ درصد قرارداد با همان شرایط قبلی استفاده کرده اند. از اول تیر مجددا اصلاح قرارداد جدید را در دستور کار قرار دادیم و جلسات متعددی  برگزار شده اند. متاسفانه دوستان اراده‌ای برای حل این مسائل به لحاظ فرایندی و سیستمی و انعقاد قرارداد ندارند. تقلیل موضوعات به قضیه نرخ در حق مجموعه شرکت ملی پست و زحماتی که همکاران انجام می‌دهند، بی انصافی بود. خود دوستان هم می‌دانند موضوعات و مسائل چیز‌های دیگری است.

احمدی گفت: ضمن این که هزینه‌های اجرای این سرویس هم همیشه در طول بیش از ۱۰ سال سابقه همکاری ما در حوزه کارت هوشمند سوخت پایین ترین نرخ ها بوده و در واقع در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی و ملی فعالیت کرده‌ایم.

او عنوان کرد: فکر می‌کنم در اجرای فرایند‌ها آن نگاه مسئولانه که باید بنشینیم و مسائل را حل کنیم٬ وجود ندارد بعد که به مشکل برمی خوریم دنبال مقصر می‌گردیم.

معاون فنی و بازرگانی پست با اشاره به اشکالاتی که به دلیل عدم شفافیت‌ها و عدم اصلاح رویه‌ها و فرآیند‌ها ایجاد می‌شود، مطرح کرد: از آن جایی که صف اول ارتباط با مردم هستیم، پاسخگوی مردم هم ما هستیم و دوستان در شرکت پخش و سایرین که در این حوزه تصمیم گیر هستند٬ پشت خط می‌ایستند. تمام نگاه این است که باید بتوانیم یک خدمت سالم و ساده به مردم بدهیم و این نیازمند همکاری مستمر دوستان است.

احمدی در واکنش به این که مطرح شده بود شرکت پست، کارت‌های سوخت را گرو نگه می‌دارد، گفت:  اصلا این طور نیست. تا شهریور هر کارتی دریافت شده در فراینده توزیع و باجه معطله است.

او افزود: چند بار اعلام کرده ایم که لطفا بیایند تا مسائل حقوقی و قراردادی را حل کنیم؛ در غیر این صورت ما از دریافت کارت‌های جدید معذوریم. این موضوع مورد توجه دوستان قرار نگرفت.

احمدی ادامه داد:‌ اساسا بازار ارتباطات پستی و صنعت پست انحصاری نیست؛ اپراتور‌های متعدد خصوصی هستند که ما به صورت شفاف عرض کرده ایم علاقه‌مندیم اپراتور‌های خصوصی وارد فعالیت در این عرصه شوند. نگاه مثبت نگرانه و مسئولانه باید داشته باشند برای این که بتوانند مسائل را حل کنند.

معاون فنی و بازرگانی پست گفت: کارت‌های جدید از روز‌های اول شهریور به بعد دریافت نشده اند؛ اما بقیه کارت‌هایی که موجود هستند و تعدادشان هم  زیاد است٬ همین الان در حال ارائه هستند. اگر دوستان بیایند٬ مسائل فرایندی را حل کنند و قرارداد منعقد شود٬ کار پیگیری می شود.

 

برچسب ها: شرکت پست ، کارت سوخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
علی
۱۱:۰۴ ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
این موضوع دقیق بررسی شود که خدای نکرده ، زدوبندی برای استفاده از سهمیه کارت سوخت مصارده شده ، نباشد.
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
همیشه این مردم هستند که متضرر اعمال مدیران و دستگاه های بی کفایت و بی لیاقت دولتی هستند.
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
بخدا درسته منم پارسال ثبت کارت سوخت کرده بودم بهم نرسید آخر سر خودم رفتم از اداره پست تحویل گرفتم که هزینه پستشو هم پیش پیش گرفتن