سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت راه اندازی مرکز ریجستری سرطان در رشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر راه اندازی سریع مرکز ریجستری سرطان در رشت تاکید کرد و گفت: مرکز ریجستری سرطان در استان گیلان باید سریعا راه اندازی و چرخه شناسایی و درمان این بیماران تسریع شود.

دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در نشست هماهنگی اجرای طرح ریجستری سرطان کلینیک شهدای سلامت رشت با تاکید بر عزم همه جانبه در ارائه خدمات سلامت محور به مردم، اظهار کرد: تمامی تجهیزات تصویربرداری پزشکی در استان باید مورد استفاده بهینه قرار بگیرد.


وی با بیان اینکه باید یک مرکز شناسایی و درمان سرطان برست (سینه) در استان راه‌اندازی شود، افزود: مرکز ریجستری سرطان در استان گیلان باید سریعا راه اندازی و چرخه شناسایی و درمان این بیماران تسریع شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه کلینیک شهدای سلامت رشت باید تمامی امکانات لازم برای تبدیل شدن به یک مرکز جامع سرطان را داشته باشد، گفت: بخش ریجستری سرطان مرکز آموزشی درمانی رازی رشت نیز باید به عنوان پشتیبان مرکز ریجستری سرطان کلینیک شهدای سلامت رشت در دسترس باشد.


دکتر آشوبی با اشاره به وجود تعارض منافع در نظام سلامت و لزوم مراقبت از خروج بیماران از بخش دولتی، گفت: به هیچ وجه بیماری نباید برای دریافت خدمات مرتبط با شناسایی و درمان سرطان به بیرون ارجاع شود.


وی با تاکید بر اینکه مرکز ریجستری برست باید نهایتا تا یک ماه آینده در کلینیک شهدای سلامت راه اندازی و به بهره برداری برسد، خاطرنشان کرد: تامین تجهیزات مورد نیاز و پزشکان متخصص ریجستری سرطان و درمان بیماران مربوطه باید در کوتاه ترین زمان راه اندازی و مورد استفاده قرار بگیرد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جمعیت سالمندی و کاهش بعد خانوار در استان گیلان، تصریح کرد: باید مجموعه از خدمات تصویربرداری اعم از ماموگرافی، آندوسکوپی، کولونوسکوپی و مواردی از این دست در کلینیک شهدای سلامت رشت  نصب و راه اندازی شود تا این مرکز در آینده به یک کلینیک ویژه سالمندان تبدیل شود.

 

برچسب ها: سرطان ، گیلان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.