سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هواوی میت XT معرفی شد؛ اولین گوشی تاشو جهان با دو لولا

یک روز پس از کنفرانس اپل برای رونمایی از سری آیفون ۱۶، هواوی نیز از اولین گوشی تاشو جهان با دو لولا رونمایی کرد. این گوشی میت XT نام دارد.

به گزارش اندروید اتوریتی، مهم‌ترین تمایز هواوی میت XT با سایر گوشی‌های تاشو در بازار استفاده از دو لولا برای تاشدن گوشی است. محصولات تاشو عادی از یک لولا برای باز و بسته‌شدن نمایشگر استفاده می‌کنند. مزیت استفاده از دو لولا این است که می‌توان بدون افزایش قابل‌توجه حجم دستگاه و سخت‌ترکردن حمل آن، نمایشگری بسیار بزرگ‌تر از رقبا به مشتریان عرضه کرد.قیمت نسخه پایه این گوشی کمتر از چیزی است که تصور می‌شد.

مشخصات فنی هواوی میت XT

در هواوی میت XT یکی از لولاها به سمت داخل و دیگری به سمت بیرون تا می‌شود و در هنگام تاشدن کامل حالتی Z شکل به دستگاه می‌دهند. همچنین قسمت چپ دستگاه در هنگام تاشدن کامل گوشی به‌عنوان نمایشگر بیرونی عمل می‌کند.

اندازه کل نمایشگر هواوی میت XT به ۱۰.۳ اینچ می‌رسد. این نمایشگر به میزان قابل‌توجهی از نمایشگرهای ۷.۶ و ۸ اینچی موجود در دستگاه‌هایی مثل گلکسی زد فولد ۶ سامسونگ و پیکسل ۹ پرو فولد بزرگ‌تر است. از دیگر نکات جالب این نمایشگر این است که اگر کاربر نخواهد از تمام مساحت ۱۰.۳ اینچی نمایشگر استفاده کند، می‌تواند دستگاه را به‌صورت نیمه‌باز استفاده کرده و مطابق با نیاز خود از فضای موجود بهره ببرد. این صفحه‌نمایش می‌تواند در سه حالت 6.4 اینچی، 7.9 اینچی و 10.2 اینچی استفاده شود. ضخامت این دستگاه در حالت باز تنها 3.6 میلی‌متر است.

هواوی هنوز اشاره‌ای به تراشه و سایر مشخصات سخت‌افزاری میت XT نکرده است، اما این دستگاه احتمالاً به تراشه Kirin 9010 5G مجهز شده است.

علاوه‌براین، هواوی میت XT به یک باتری ۵۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است. هنوز اطلاعاتی در مورد میزان شارژدهی این باتری در دسترس نیست. در قسمت پشتی دستگاه نیز یک دوربین سه‌گانه قرار گرفته که شامل یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر، یک لنز اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و یک لنز پریسکوپ ۱۲ مگاپیکسلی با زوم ۵ برابری است. دوربین سلفی نیز در دو حالت باز و بسته‌بودن نمایشگرها در دسترس کاربران قرار دارد.

اما خبر خوب این است که هواوی برخلاف رقبا قرار نیست لوازم جانبی را از جعبه محصول جدید خود حذف کند. خریداران میت XT می‌توانند در جعبه این دستگاه مواردی مانند کیس محافظ، ایرباد FreeBuds 5، شارژر ۶۶ واتی و یک شارژر ۸۸ واتی برای خودرو را بیابند. همچنین امکان خرید یک کیبورد تاشو به‌صورت جداگانه برای این دستگاه وجود دارد.

قیمت میت XT با ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی در بازار چین از ۱۹۹۹۹ یوان (۲۸۰۹ دلار) آغاز می‌شود. همچنین نسخه دارای ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی ۲۳۹۹۹ یوان (۳۳۷۱ دلار) قیمت دارد.

تاکنون حدود ۳ میلیون درخواست رزرو برای خرید هواوی میت XT به ثبت رسیده است که نشان از استقبال بسیار خوب کاربران از این نوآوری هواوی دارد. این گوشی در ابتدا در بازار چین فروخته می‌شود، اما هواوی هنوز اعلام نکرده است که آیا میت XT در سایر بازارهای بین‌المللی نیز در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد یا خیر.

منبع: دیجیاتو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.