سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس رژیم صهیونیستی خواستار تشکیل کابینه وحدت شد

رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برای آزادی اسرا باید یک کابینه وحدت تشکیل شود تا معامله اسرا به نتیجه برسد.

به گزارش وب سایت کانال صهیونیستی «مکان»، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی خواستار حفظ «وحدت در نظام سیاسی» شد و توضیح داد که این رژیم شاهد لحظه‌ای سرنوشت‌ساز با هدف بازگرداندن اسرا در نوار غزه است که نیازمند وحدت است.

براساس گزارش المیادین، هرتزوگ در دیدار با خانواده‌های نظامیان زنی که در غزه اسیر هستند، گفت: قیمت این معامله بالاست، اگر نتوانیم اسرا را بازگردانیم، بهای آن بسیار بالاتر خواهد بود. 

از سوی دیگر، حزب عوتساما یهودیت به ریاست ایتمار بن گویر، وزیر  امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به هرتزوگ حمله کرد و رئیس رژیم اشغالگر را  همکار تبلیغات حماس  توصیف کرد و به مخالفت خود با هرگونه معامله مبادله اسرا ادامه داد.

این حزب مدعی شد که درخواست هرتزوگ برای تشکیل یک کابینه  وحدت  برای بازگرداندن اسرا یک فراخوان غیرمسئولانه است که با حماس و تبلیغات چپ افراطی همکاری می‌کند. این حزب در ادامه خواستار افزایش فشار نظامی شدید و مستمر بر نوار غزه و توقف ورود کمک‌های بشردوستانه و سوخت به این منطقه تا زمان آزادی تمامی اسرا شد.

در همین راستا بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی ادعا کرد که کابینه در تلاش است  اسرا را زنده بازگرداند ، اما برای این کار آماده خودکشی دسته جمعی  نیست. او معتقد بود که روند  حذف حکومت حماس از نقطه نظر مدنی به اندازه کافی پیشرفت نمی‌کند.

 بن گویر و اسموتریچ پیشتر اعلام کرده بودند که قصد دارند در صورت پذیرش هرگونه توافق آتش بس و تبادل اسرا با مقاومت در نوار غزه، از کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خارج شوند. این موضوع اتهامات علیه نتانیاهو مبنی بر اینکه رئیس کابینه «بن گویر و اسموتریچ» هستند و از او ترس فروپاشی کابینه‌اش مانع از تکمیل توافق مبادله اسرا می‌شود را تقویت کرد.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۳
چه حرف چرندی
مگر ملت هستید .هر کدام از کشوری به سرزمینهای اشغالی
مثل ملاخ هجوم اوردید .
هیچ وقت یک دست نمیشوید .چونکه هر کس ساز خودش را میزند .تنها چاره کار .برگردید به جایی که امده اید