سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتقای آینده سینمایی ایران با شناخت استعداد هنری نوجوانان

دبیر اجرایی جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان از اهمیت المپیاد فیلم سازی نوجوانان در ارتقای آینده سینمایی کشور خبر داد.

میثم بکتاشیان در گفتگو با برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر گفت: هشتمین المپیاد فیلم سازی نوجوانان ایران از ۲۴ تا ۲۹ شهریور در اصفهان برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی این المپیاد شناخت و کشف استعداد‌های نوجوانان در مسیر علمی و هنری است افزود: با توجه به اهمیت المپیاد فیلم سازی و پرداختن به رسالت اصلی المپیاد چند سالی است که این رقابت هنری از جشنواره فیلم کودک و نوجوان به صورت مجزا برگزار می‌شود. 

بکتاشیان ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم که در المپیاد فیلم سازی نیز همانند المپیاد‌های فیزیک، شیمی و ... نخبگان و استعداد‌های هنری در سطح کشور شناخته شوند و یقین داریم که نسل آینده فیلم سازی ایران از دل همین نوجوانان مستعد به دست می‌آید. 

دبیر اجرایی جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان با بیان اینکه المپیاد فیلم سازی در دو بخش اجرا می‌شود، گفت: علاقه‌مندان از ۳۰ استان و ۱۵۴ شهر کشور، ۱۵۱ طرح در بخش طرح و ایده و ۵۷۱ فیلم در بخش فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند. 

وی افزود: با نظر هیئت داوران ۶۰ نفر انتخاب شدند که این افراد در ۴ روز با کمک هنرمندان و فیلمسازان بزرگ کشور ایده و پروژه‌های فیلم سازی خود را برای ارائه به جشنواره تهیه کرده و پس از داوری‌ها به برگزیدگان در اختتامیه مراسم جوایزی اهدا خواهد شد. 

بکتاشیان ادامه داد: امسال نیز آثار برگزیده المپیاد در جدول نمایش جشنواره فیلم کودک و نوجوان که از ۱۴ تا ۲۰ مهر برگزار می‌شود، قرار می‌گیرد. 

وی گفت: موضوع‌های مورد نظر در حوزه فیلم سازی نوجوانان مربوط به خانواده، امید آفرینی، رشد و تعالی و شناخت خلاقیت است که امیدواریم با شناخت درست، آینده حرفه‌ای و هنری سینمای ایران، آینده درخشانی باشد.

منبع: صدا و سیما 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.