سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع روزانه ۷ هزارتن کود اوره در کشور

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: بنابر ابلاغ هیئت وزیران روزانه ۷ هزارتن کود اوره توزیع می‌شود که براین اساس نگرانی در حوزه تامین کود اوره نداریم.

حمید رسولی، مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بیان اینکه نگرانی در حوزه تامین کود اوره نداریم، گفت: پس از ابلاغ هیئت وزیران تامین و توزیع کود اوره روند عادی را طی می‌کند و حداقل روزانه ۷ هزار تن کود اوره توزیع می‌شود. همواره بدنبال آن هستیم که توزیع کود اوره را روزانه به ۱۰ هزارتن برسانیم.

او ذخایر استراتژیک انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه را ۴۵۲ هزارتن اعلام کرد و افزود: با توجه به اولویت استان‌ها تخصیص می‌یابد.

رسولی ادامه داد: متوسط مصرف کود‌های یارانه‌ای در ابتدای سال ۹۹ حدود ۱۲۰ کیلوگرم، سال ۱۴۰۱ به ۱۹۴ کیلوگرم بود که در سال ۱۴۰۲ به ۲۰۴ کیلوگرم افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برنامه ابلاغی کود‌های فسفاته و پتاسه را ۶۰۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: از این میزان ۳۰۰ هزار تن کود فسفاته و پتاسه تامین و تدارک شده که توزیع آن تسریع می‌شود، همچنین طبق قرارداد‌های منعقد شده ۳۰۰ هزار تن باقی مانده بزودی تامین خواهد شد.

رسولی ادامه داد: میزان کود پتاسه برنامه ابلاغی ۲۰۰ هزارتن است که در پنج ماهه امسال حدود ۱۸۰ هزار تن کود پتاسه تامین شده و اکنون ۱۵۸ هزارتن کود پتاسه در انبار‌ها ذخیره شده است.

او گفت: برنامه ابلاغی تخصیص کود‌های یارانه‌ای برای امسال ۳ میلیون تن است که از این میزان تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن معادل ۴۳ درصد تامین شده و جای نگرانی در این خصوص نیست.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.