سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکمیل شبکه بزرگراهی سیستان و بلوچستان نقش مهمی در جابه‌جایی کالا از بندر چابهار دارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از ترانزیت کالای بندر چابهار به میلک و سایر نقاط کشور از طریق حمل و نقل جاده‌ای است، تکمیل بزرگراه چابهار - زاهدان - میلک ضرورت دارد.

 قاسم عسکری در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار به عنوان یکی از بنادر مهم کشور به علت موقعیت استراتژیک و دستیابی به آب‌های آزاد بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای در مبادلات تجاری ایران با سایر کشور‌های منطقه دارد.

وی با بیان اینکه بندر چابهار به عنوان مهم‌ترین بندر تجاری در خارج از خلیج فارس از نظر سیاست و استراتژیکی ملی در مواقع جنگ و بحران‌های منطقه مجزا و نقطه‌ای کلیدی برای تنفس اقتصادی بازرگانی خارجی کشور و ضمانتی برای گردش کار صنایع و فعالیت‌های اقتصادی آن محسوب می‌شود، تصریح کرد: توسعه بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور زمینه را برای پهلوگیری کشتی‌های غول پیکر با ظرفیت بیش از چهار و نیم میلیون تن فراهم کرده است که این امر ضرورت توسعه شبکه بزرگراهی استان را دو چندان می‌کند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار گفت: از آنجایی که حمل و نقل یکی از مسائل مهم و اساسی و به عنوان یکی از ارکان پیشرفت کشور و زندگی مردم برای جابه‌جایی مسافر و بار در حوزه داخلی و خارجی بسیار حائز اهمیت است افتخار می‌کنیم که در شرایط مالی و آب و هوایی دشوار توسعه بزرگراه‌ها را در سال‌های اخیر بی وقفه ادامه دادیم به‌طوری که با افزایش طول بزرگراه‌ها ظرفیت جابه‌جایی کالا و مسافر افزایش پیدا کرد که این دستاورد با کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی، دستاورد‌های کاملاً ملموسی برای مردم این خطه به ارمغان آورده است.

عطاء اله اکبری افزود: مردم سیستان و بلوچستان از ما ساخت بزرگراه و جاده‌های دوطرفه را می‌خواهند و این ما هستیم که به عنوان خدمتگزاری که تازه هیچ منتی بر کسی نداریم باید به تعهدمان عمل و دنبال منابع مالی برویم و آن را هر چقدر سخت تامین کنیم.

وی ادامه داد: این اداره کل در طول چند سال اخیر ثابت کرد که اگر با نگاه تعامل و تلاش و پیگیری خستگی ناپذیر عمل شود می‌توان منابع ملی را برای توسعه شبکه بزرگراهی سیستان و بلوچستان جذب و تامین کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.