سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

۱۲ هزار واجد شرایط ورود به کلاس اول ثبت نام نکرده‌اند

ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی نیاز به سنجش بدو ورود دارد که برای بیشتر نوآموزان انجام شده است.

مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که وزارت آموزش و پرورش در جریان پروژه مهر شش موضوع دارد؛ گفت: یکی از موضوعات پروژه مهر ثبت نام دانش آموزان است. ثبت نام در دو بخش انجام می‌شود که یک ثبت نام در میان‌دوره‌ها و دیگری ثبت نام در ابتدای دوره یعنی اول، هفتم و دهم است. ثبت نام میان دوره‌ها در سامانه به صورت اتوماتیک انجام می شود.

 وی با بیان این که ۱۲  هزار واجد شرایط ورود به کلاس اول وجود دارند که هنوز در مدارس ثبت نام نکرده اند؛ ادامه داد: ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی نیاز به سنجش بدو ورود دارد که انجام و اکثریت ثبت نام در این پایه نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: ما در پایه اول ابتدایی آماری از افرادی که می‌خواهند ثبت نام کنند، نداریم. وزارت آموزش و پرورش پیش‌بینی‌های لازم به لحاظ تجهیزات و امکانات را برای افرادی که  در پایه اول ثبت‌نام کرده‌اند؛ انجام داده است.

او گفت: با عده ای از دانش آموزان که سنجش شده بودند؛ اما در مدارس ثبت نام انجام نداده‌اند، بر اساس داده‌ها تماس گرفته شد. برخی از دانش آموزان به دلیل این که اجاره نشین هستند و هنوز تکلیف محل سکونتشان مشخص نشده در مدارس ثبت‌نام نکرده‌اند. این عدد بر اساس  پیش بینی ها و برای اول شهریور بوده است. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ضمن درخواست از هموطنان برای ثبت نام سریع تر دانش آموزان خود در پایه های اول، هفتم و دهم، عنوان کرد: در ثبت نام دانش آموزان در پایه اول و هفتم هیچ منعی وجود ندارد. برای ثبت نام دانش‌آموزان پایه دهم موضوع هدایت تحصیلی و انتخاب رشته مطرح بوده است. دانش آموزانی که در امتحانات خرداد قبول شده اند، می‌توانند از هدایت تحصیلی خود استفاده کنند. دانش آموزانی که در خرداد نتوانستند قبول شوند، در شهریور امتحان داده و به عنوان دانش آموختگان تابستان محسوب می شوند. هدایت تحصیلی آن‌ها در اوایل شهریور اعلام شد و دانش آموزان پایه دهم منعی برای ثبت نام ندارند. 

بهرامی درباره ثبت نام و توزیع کتب درسی ادامه داد: تکلیف  ۹۰ درصد از کتاب‌های درسی  تا مرز منطقه مشخص شده است، در هفته پایانی شهریور کتاب های درسی در مدارس توزیع می شوند.

وی درباره نقل و انتقالات معلمان اظهار کرد: مرحله اول نقل و انتقالات که از طریق سامانه انجام شده و نتایج آن اواخر مرداد اعلام شد. مهلت ثبت نام درخواست نقل و انتقالات  اضطراری تا پایان هفته اول  شهریور بود و در خواست ها ثبت شده و در حال حاضر ما درحال پردازش و بررسی نقل و انتقالات اضطراری  هستیم و تا پیش از ۲۰ شهریور نتایج این درخواست ها اعلام می شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران درباره کلاس بندی ها بیان کرد: همه دانش آموزانی که ثبت نام شده اند، فرایند طوری برنامه ریزی شده  که بلافاصله کلاس بندی می شوند؛ زیرا لازمه صدور ابلاغ همکاران ما این است که تراز ایجاد شود تا بتوانیم برای همکار ابلاغ بزنیم. لازمه ایجاد تراز این است که کلاس بندی انجام شود. غایت نهایی ما ساماندهی همکاران ما در مهر است و ایجاد تراز و کلاس بندی باید در این زمینه انجام شود. 

بهرامی درباره ثبت‌نام اتباع تصریح کرد: متاسفانه تاکنون دستورالعمل ثبت نام اتباع به دست ما نرسیده و موضوعی است که صرفا بر عهده آموزش و پرورش نیست و وزارت کشور و دولت باید در این زمینه کمک کنند تا بتوانیم ثبت نام اتباع را انجام دهیم.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.