سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشعل گاز ۱۳ روستا و سه واحد صنعتی در سرپل‌ذهاب روشن شد

آیین گازرسانی به ۱۳ روستای پشت تنگ‌ذهاب و سه واحد صنعتی در شهرستان سرپل‌ذهاب با هزار و ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برگزار شد.

ناصر حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در حاشیه آیین گازرسانی به روستاهای پشت تنگ ذهاب در سخنانی با بیان اینکه امروز مشعل گاز ۱۳ روستا و سه واحد صنعتی در شهرستان سرپل ذهاب روشن شد گفت: اکنون به برکت نظام جمهوری اسلامی و با پیگیری های مسوولان شاهد وضعیت مطلوبی از نظر برخورداری این شهرستان از نعمت گاز هستیم.

 وی افزود: اکنون شهر سرپل ذهاب به طور ۱۰۰ درصد و روستاهای این شهرستان به میزان ۹۶ درصد از نعمت گاز برخوردارند.

او اظهار کرد: همچنین اکنون سه‌ شهرستان قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در وضعیت سبز هستند و تنها چند روستا در این مناطق به دلیل داشتن معارض محلی باقی مانده که گاز دار شوند که روند گازرسانی به این روستاها نیز تا پایان امسال به اتمام می رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه تلاش می کنیم تمام روستاها حتی روستاهای با جمعیت زیر ۲۰ خانوار در مسیر نیز که قابلیت گازرسانی دارند از این نعمت برخوردار شوند ادامه داد: هر ۳۴ شهر استان کرمانشاه به طور ۱۰۰ درصد دارای نعمت گاز هستند و ضریب برخورداری روستاهای استان نیز از نعمت گاز ۹۸.۵ درصد است.

او گفت: اکنون شهر و روستاهای استان کرمانشاه ۹۹.۵ درصد گازرسانی شده که تلاش می کنیم باقی مانده روستاها از جمله چهار روستای سرپل ذهاب نیز تا پایان امسال از این نعمت طبیعی بهره مند شوند.

حسینی ادامه داد: از تمام مشترکان گاز می خواهیم با توجه به افزایش هزینه های گاز در فصل زمستان با مصرف بهینه از هدر رفت و اتلاف آن جلوگیری و در هزینه های خانوار خود صرفه جویی کنند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امروز به برکت نظام و خون شهدا شاهد عمران و آبادانی روستاها هستیم.

فتح الله حسینی با اشاره به وضعیت مطلوب برخورداری غرب کرمانشاه از نعمت گاز افزود: ۹۶ درصد گازرسانی به روستاهای شهرستان سرپل‌ذهاب به اتمام رسیده و این کار انقلابی و جهادی است که با قول مساعد شرکت گاز مابقی روستاها نیز تا پایان سال از نعمت گاز برخوردار می شوند.

بیشترین مشکل مردم غرب کرمانشاه مربوط به حوزه بهداشت و سلامت است

نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت بهداشت و درمان غرب کرمانشاه گفت: امروز بیشترین مشکل در حوزه بهداشت و درمان است و دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه به طور کلی نسبت به حل مشکل بهداشتی و درمانی و سلامت مردم غرب کرمانشاه بی انگیزه است از این رو از دستگاه های نظارتی می خواهیم مساله سلامت مردم را پیگیری کنند.

وی افزود: اکنون بیماران در غرب کرمانشاه برای کوچکترین مورد درمانی باید ۲۰۰ کیلومتر مسافت را تا مرکز استان طی کنند که موضوع توجه به بهداشت و سلامت این منطقه را از وزیر بهداشت و درمان نیز پیگیر شده ایم و آخرین اخطار را به دانشگاه علوم پزشکی می دهیم که نسبت به‌ این‌ مساله بی تفاوت نباشد.

حسینی همچنین از پیگیری ساماندهی و تعریض راه‌های غرب کرمانشاه در حوزه اسلام آباد غرب به گیلانغرب، پاتاق به قصرشیرین و سه راه سرپل ذهاب به بازارچه مرزی تیله کوه خبر داد و افزود: همچنین برخورداری ۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی جامانده غرب کرمانشاه از طرح سامانه گرمسیری را نیز پیگیری کرده ام و وزیر جهاد کشاورزی نیز قول مساعد در این رابطه داده است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی همچنین از رفع مشکل اخذ قرار داد با چغندرکاران برای کشت این محصول و خرید تضمینی آن از طریق کارخانه قند بیستون و اسلام آباد غرب و همچنین راه اندازی بازارچه های مرزی و تجارت چمدانی به منظور رفع معضل بیکاری با توجه به دستور رییس جمهور در این خصوص خبر داد و گفت: مردم نظام را دوست دارند و ما باید برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.

صدر الله بابلی فرماندار سرپل ذهاب نیز با قدردانی از تلاش های شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: اقدام جهادی گازرسانی به ۱۳ روستا و سه واحد صنعتی با یک هزار و ۲۵ میلیارد ریال اعتبار جای قدردانی دارد.

وی همچنین خواستار گازرسانی به روستاهای باقی مانده در کوتاه‌ترین زمان و ارائه خدمات عمومی به ساکنان روستاهای زیر ۲۰ خانوار شد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد که از مجموع ۲۲۶ روستای این شهرستان ۲۰۹ روستا دارای سکنه و ۱۷ روستای منطقه واقع در حریم مرز خالی از سکنه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.