سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرب الاجل یک ماهه برای حل مشکل عوارضی امامزاده هاشم

رئیس کل دادگستری گیلان برای حل مشکل اخذ عوارض ایستگاه امامزاده هاشم آزادراه قزوین - رشت ضرب الاجل یک ماهه تعیین کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری گیلان امروز در دیدار مدیرعامل آزادراه قزوین - رشت با اشاره به حجم بالای سفر به این استان در ایام تعطیلات و ایجاد ترافیک‌های شدید بین شهری گفت: باید راهکار‌های جدی در راستای حل این مشکل با حضور کارشناسان و صاحبنظران اندیشیده شود.

او با بیان اینکه طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها در راستای برنامه و پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی برای توسعه هرچه بیشتر حوزه حمل و نقل موجب می‌شود تا افراد در هنگام سفر یا رفت و آمد با چالش‌های کمتری روبه‌رو شوند، افزود: وزارت راه و شهرسازی باید تلاش کند تمام مسیر‌های کشور را به این سیستم مجهز کرده تا گیت‌‎های سنتی پرداخت عوارض به طور کامل حذف شود و شاهد صف‌های کیلومتری پشت عوارضی‌های نباشیم.

به گفته رئیس شورای قضایی گیلان، ترافیک شدید در اتوبان قزوین - رشت علاوه بر ایجاد نارضایتی برای مسافران، تردد و دسترسی مردم این منطقه به مرکز استان را نیز دشوار کرده است و مردم بومی شهر‌های مسیر آزادراه از این مسئله بسیار ناراضی و گلایه‌مند هستند.

او تصریح کرد: در الکترونیکی شدن اخذ عوارض می‌بایست این موضوع مد نظر قرار گیرد تا اهالی شهرستان رودبار متضرر نشوند و و باید تا یک ماه آینده عوارضی ایستگاه امامزاده هاشم آزادراه قزوین - رشت الکترونیکی شود.

رئیس کل دادگستری گیلان همچنین به نداشتن ایمنی جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: باید تلاش شود تا ایمنی جاده‌ها با نصب روشنایی، علائم راهنمایی و نیوجرسی برطرف شود تا شاهد کاهش تصادفات در نقاط خیز استان باشیم.

حجت الاسلام صادقی نیارکی تجهیز جاده‌های استان و برطرف کردن نقاط حادثه خیز را از مطالبات حقوق عامه‌ای دانست و افزود: حق همه شهروندان است تا در تمام نقاط کشور از جاده‌های ایمن استفاده کنند.

او همچنین بر تجهیز مراکز تفریحی و اقامتی بین راه‌ها تأکید و تصریح کرد: باید تجهیزات مناسب و نظارت‌های دقیق و مستمری در راستای خدمت رسانی به هموطنان انجام شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.