سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنج هزار هنرمند گلیم‌باف در هرسین فعالیت دارند

معاون صنایع‌دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از هرسین به عنوان یکی از مراکز اصلی صنایع‌دستی استان نام برد و گفت: هرسین به عنوان شهر ملی گلیم ایران به ثبت رسیده و اکنون حدود پنج هزار نفر صنعتگر و هنرمند فعال گلیم‌باف در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

امین کوگانی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت شهرستان هرسین در آینده‌ای نزدیک جشنواره گلیم در این شهر که شهر ملی گلیم ایران است، برگزار می‌شود.

وی در ادامه به برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع‌دستی در سطح استان اشاره کرد و گفت: ارتقای سطح علمی هنرمندان و صنعتگران استان یکی از نیازهای ضروری است که با هدف توسعه صنایع‌دستی استان انجام می‌شود.

معاون صنایع‌دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه به برگزاری دوره رایگان گلیم‌بافی پیشرفته در شهرستان هرسین اشاره کرد و گفت: در سال جاری با تلاش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه شاهد برگزاری متعدد دوره‌های آموزشی در صنعت گردشگری به صورت رایگان برگزار شده و در حال حاضر هم در سراسر استان در حال برگزاری است.

کوگانی با اعلام اینکه شهرستان هرسین اکنون میزبان دوره رایگان آموزش گلیم بافی پیشرفته است، تصریح کرد: در این دوره ۱۵ نفر هنرآموز علاقمند به رشته گلیم بافی در سطح پیشرفته به مدت ۸۰ ساعت شرکت دارند.

شهرستان هرسین در فاصله ۴۴ کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه قرار دارد.

گلیم هرسین، از بهترین نوع گلیم‌های ایران است. بیشتر کارگاه‌های گلیم بافی در خانه‌های روستاییان هرسین به‌ عنوان مرکز عمده تولید گلیم در استان از شهرتی خاص برخوردار است. رواج شغل دامداری و وجود پشم مرغوب در این شهرستان، به رشد این شهرت جهانی کمک کرده‌ است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.