سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاهده یک مورد مشکوک به آبله میمون در هند

مقامات بهداشتی دولت هند اعلام کردند پزشکان این کشور موردی مشکوک از ابتلا به آبله میمون را ثبت کرده‌اند.

دولت هند اعلام کرد که اولین مورد مشکوک آبله میمون را ثبت کرده است و پزشکان این کشور در حال انجام آزمایشاتی برای تأیید این موضوع هستند.

براساس گزارش یورو نیوز، وزارت بهداشت هند اعلام کرد که این مرد مشکوک به ابتلا در بیمارستان تحت قرنطینه قرار دارد و حالش مساعد است. این وزارت خانه تایید کرد که طبق پروتکل‌های موجود با این پرونده برخورد می‌کند و همچنین برای ردیابی افرادی که با بیمار در تماس بوده‌اند تلاش می‌کند تا مشخص شود که آیا عفونت‌های احتمالی دیگری وجود دارد یا خیر.

وزارت بهداشت هند گفت که در حال ارزیابی تاثیر آن بر این کشور است، اما مشخص نکرد که فرد احتمالا به کدام گونه از ویروس آلوده شده است. پیشتر چندین مورد ابتلا به آبله میمون در آمریکا، کانادا، چین و ژاپن گزارش شده بود که عمدتا ناشی از نیش یا خراش میمون بود، در حالی که انتقال از انسان به انسان بسیار نادر است.

آبله میمون یک بیماری ویروسی است که علائم آن شامل تب، درد‌های عضلانی و ضایعات پوستی بزرگ مانند جوش است. این ویروس به طور طبیعی در بزاق، ادرار و مدفوع ماکاک ها، نوعی میمون وحشی که معمولا در هنگ کنگ یافت می‌شود، وجود دارد و پس از آن به دیگران منتقل می‌شود. افراد مبتلا اغلب در ابتدا علائمی شبیه آنفولانزا نشان می‌دهند و ممکن است به عفونت سیستم عصبی مرکزی تبدیل شود.

مترجم: مینا عظیمی

برچسب ها: آبله میمون ، هند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.