سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سایه مرگ بر اثر گرسنگی بر سر کودکان سودانی

سه سازمان بشردوستانه تائید کردند با توجه به جنگ جاری در سودان، قحطی بی‌سابقه‌ای در این کشور رخ داده که منجر به مرگ کودکان می‌شود.

ماتیلدا فو، سخنگوی شورای نروژی امور پناهندگان در سودان گفت که کودکان در سودان هر روز از گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند و خاطرنشان کرد که این غم انگیز است.

براساس گزارش اسپوتنیک، وب‌سایت رادیو دابانگا سودان به نقل از این مقام گفت: وضعیت در سودان فاجعه‌بار است، زیرا هیچ سازمان بشردوستانه یا فردی وجود ندارد که بخواهد قحطی را در سودان ببیند.

سخنرانی ماتیلدا فو در پاسخ به گزارش مشترکی که توسط ۳ سازمان بشردوستانه منتشر شد، انجام گرفت که تاکید کردند  کودکان در سودان به دلیل قحطی تاریخی با توجه به جنگ جاری، از گرسنگی می‌میرند. 

گزارش سه سازمان، شورای نروژی پناهندگان ، شورای دانمارکی پناهندگان و موسسه مرسی کورپس، هفته گذشته بیان کرد که سودان شاهد یک بحران قحطی با ابعاد تاریخی است. مردم این کشور هر روز از گرسنگی می‌میرند، اما تمرکز همچنان بر بحث‌های معنایی و تعاریف حقوقی ادامه دارد.

این گزارش می‌افزاید: بیش از ۲۵ میلیون نفر، یعنی بیش از نیمی از جمعیت، از ناامنی غذایی حاد رنج می‌برند. برای ماه ها، بسیاری از خانواده‌ها مجبور به خوردن یک وعده غذایی در روز و مجبور به خوردن برگ یا حشرات شدند.  

ماتیلدا معتقد است که مردم دیگر نمی‌توانند غذا بخرند، زیرا آواره شده اند، زیرا همه چیز خود را به دلیل فروپاشی اقتصاد از دست داده اند. آنها راهی برای امرار معاش ندارند و قیمت‌ها در سراسر سودان افزایش یافته است. به همین دلیل است که مردم از گرسنگی رنج می‌برند.

مترجم: مینا عظیمی

برچسب ها: جنگ سودان ، سودان ، قحطی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.