سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آکسیوس:

کاخ سفید در حال تجدید نظر در رویکرد خود پیرامون آتش‌بس غزه است

رئیس جمهور آمریکا و مشاوران او درباره آینده مذاکرات غزه دچار تردید شده و درباره نحوه حل مسائل اختلاف دارند.

وبگاه آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشده گزارش داد که کاخ سفید در حال تجدید نظر در رویکرد خود پیرامون آتش بس غزه و توافقنامه آزادی اسرا است.

به گزارش این وبگاه، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا همچنان می‌خواهد به طرف‌ها فشار بیاورد تا توافق حاصل شود، اما به نظر می‌رسد که مشاوران بایدن در مورد شانس دستیابی به توافق در آینده نزدیک تردید دارند و مطمئن نیستند ارائه یک پیشنهاد جدید در این زمان موثر باشد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و بیل برنز، رئیس سیا در روز‌های اخیر گفتند که واشنگتن می‌تواند یک پیشنهاد جدید را در روز‌های آینده ارائه کند. در همین حال، دیگر مقامات آمریکایی می‌گویند ارائه یک پیشنهاد جدید قریب‌الوقوع نخواهد بود. 

یکی از مقامات آمریکایی دوره کنونی در مذاکرات را «دشوار» توصیف کرد و گفت افراد در کاخ سفید از دستیابی به توافق «ناامید» هستند. وی تصریح کرد: «ما همچنان روی این مسئله کار می‌کنیم، اما قرار نیست چیزی را به زودی ارائه کنیم. ما در شرایط سختی قرار داریم». 

ابراز تردید مقامات کاخ سفید درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات آتش بس در حالی مطرح می‌شود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی مجددا خواسته خود برای حفظ حضور نظامی صهیونیست‌ها در کریدور «فیلادلفی» را مطرح کرد. اصرار نتانیاهو بر حفظ اشغالگران در این کریدور که بین مرز غزه و مصر قرار دارد یکی از مهم‌ترین عوامل عدم حصول آتش‌بس است. جنبش حماس همواره تاکید کرده که هر گونه توافقی باید شامل خروج کامل اشغالگران از نوار غزه باشد.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.