سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همکاری دستگاه‌های اجرایی برای تامین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی

در جلسه مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی بر رفع موانع و مشکلات شهرک‌های صنعتی این شهرستان‌ها تاکید شد.

محمدرضا رضایی کوچی در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بر تکمیل زیرساخت‌ها و آماده‌سازی ناحیه صنعتی خفر برای واگذاری به متقاضیان تاکید کرد و گفت: در این زمینه دستگاه‌های اجرایی نیز باید نسبت به تامین زیرساخت‌های لازم اقدام کنند.

او با اشاره به موضوع تامین کسری برق ناحیه صنعتی کوثر جهرم بر تسریع اجرای پروژه برق‌رسانی به این ناحیه صنعتی تاکید کرد و افزود: در مذاکره با مدیران سازمان گسترس و نوسازی صنایع مقرر شد، منطقه ویژه اقتصادی جهرم برای اجرای طرح برق‌رسانی همکاری‌های لازم را انجام دهد.

رضایی کوچی با بیان اینکه رویکرد مدیران باید حمایت از اشتغال، تولید و سرمایه‌گذاری باشد، گفت: با تمام وجود در کنار سرمایه‌گذاران بوده و از آنها حمایت می‌کنیم.

رئیس کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز یکی از مهم‌ترین مسائل استان جذب سرمایه‌گذار است، بر لزوم تغییر نگرش برخی مسئولان به موضوع سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: این نگاه باید رویکردی حمایتی داشته باشد تا سرمایه‌گذار با آرامش و اطمینان به فعالیت بپردازد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز در این جلسه گفت: بر اساس ماده ۵۴ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و نیز ماده ۸۱ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی برخی از مقررات مالی دولت دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف به تامین خدمات و زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی هستند و در همین راستا سازمان برنامه و بودجه نیز به استناد همین مواد قانونی موظف شده که منابع مالی لازم را برای این دستگاه‌های اجرایی تامین کند.

سیدمسعود عظیمی افزود: عمل به این مواد قانونی توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان در استان فارس بخش عمده‌ای از مشکلات زیرساختی شهرک‌های صنعتی در استان را رفع می‌کند.

او با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های اصلی جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران، تامین زیرساخت‌ها و بستر‌های مناسب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است تا با فراهم کردن حداقل امکانات لازم، شاهد حضور سرمایه‌گذاران در استان باشیم، گفت: در این زمینه نیاز است دستگاه‌های خدمات‌رسان اهتمام بیشتری به حمایت از تولید و سرمایه‌گذار داشته باشند.

عظیمی در ادامه با اشاره به ایجاد یک شهرک و ۲ ناحیه صنعتی در شهرستان‌های خفر و جهرم گفت: شهرک صنعتی جهرم درزمینه زیرساختی و امکانات از وضعیت مناسبی برخوردار است و صنایع مطرحی به ویژه در حوزه تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در این شهرک صنعتی به فعالیت می‌پردازند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اظهار کرد: در شهرک صنعتی جهرم که ۳۹هکتار مساحت دارد، تاکنون ۵۹ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقد شده که از این تعداد ۳۱ واحد بهره‌بردار با اشتغال‌زایی ۶۳۱ نفر در مرحله فعالیت و سایر واحد‌ها نیز در مرحله ساخت و ساز است.

او در ادامه از برنامه این شرکت برای تکمیل زیرساخت‌ها در ناحیه صنعتی کوثر جهرم خبر داد و گفت: طرح خط انتقال آب به این ناحیه صنعتی با توجه به فرسوده بودن خط انتقال قبلی، با اعتبار ۳ میلیارد تومان و با پیشرفت ۸۰ درصدی در دست اجرا است که امیدواریم مسئولان شهرستان نسبت به رفع برخی موانع و معارضین اجرای طرح اقدام تا این طرح به زودی به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: مناقصه شبکه انتقال برق ناحیه صنعتی کوثر نیز با هدف تامین برق واحد‌های موجود در آستانه بهره‌برداری، با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال برگزار و پیمانکار عملیات اجرایی طرح انتخاب شده است که امیدواریم با رفع موانع اجرایی طرح و همکاری منطقه ویژه اقتصادی جهرم این طرح اجرایی شود.

او افزود: در ناحیه صنعتی کوثر جهرم که ۶۷ هکتار مساحت دارد، تاکنون ۲۷ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقد شده که از این تعداد ۱۱ واحد بهره‌بردار با اشتغال‌زایی ۱۳۴ نفر در مرحله فعالیت و واحد تولیدی و ۱۶ صنعتی نیز در مرحله ساخت‌وساز است.

عظیمی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی ناحیه صنعتی خفر گفت: تاکنون افزون بر ۶ میلیارد تومان اعتبار دربخش زیرساختی ناحیه صنعتی خفر هزینه شده است که تاکنون عملیات زیرسازی و آماده‌سازی فاز اول شهرک صنعتی و نیز عملیات حفر و تجهیز چاه آب و نیز خط انتقال به طول ۲.۵ کیلومتر انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اجرای طرح شبکه داخلی برق و روشنایی ناحیه صنعتی خفر با اعتبار ۶ میلیارد تومان خبر داد و گفت: این پروژه با پیشرفت ۷۰ درصد حال انجام است.

او با بیان اینکه به محض تامین برق ناحیه صنعتی توسط شرکت توزیع برق فارس آماده واگذاری زمین هستیم، از نماینده شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس درخواست کرد در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با تصریح اینکه ناحیه صنعتی خفر در اراضی به مساحت ۵۰ هکتار ایجاد می‌شود، گفت: عملیات اجرایی تکمیل زیرساخت‌های این ناحیه صنعتی به‌صورت فاز‌های مختلف عملیاتی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.