سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگترین بیمارستان هوشمند خاورمیانه در شیراز ساخته می‌شود

استاندار فارس از ساخت بیمارستان هزار و ۴۰۰ تختخوابی محمد رسول الله (ص) بزرگترین بیمارستان هوشمند خاورمیانه در شیراز خبر داد.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در دیدار با امیر نصیرزاده وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، آخرین وضعیت طرح‌های زیر مجموعه این وزارتخانه را در استان فارس بررسی کرد.

نماینده عالی دولت در فارس در حاشیه سفر به تهران با اشاره به مذاکره با معاون اول رئیس جمهور برای ساخت بیمارستان هزار و ۴۰۰ تختخوابی محمد رسول الله (ص)، اظهار کرد: برای ساخت بیمارستان هزار و ۴۰۰ تختخوابی محمد رسول الله (ص) که یک مرتبه فاینانس شدن ساخت آن در شورای اقتصاد کشور به تصویب رسیده بود، طی تماس تلفنی با آقای عارف معاون اول رئیس جمهور، وی قول داد که در جلسه آتی شورای اقتصاد موضوع مجددا مطرح و تصویب شود تا مسیر فاینانس شدن ساخت این بیمارستان که بزرگترین بیمارستان هوشمند خاورمیانه خواهد بود، باز شود.

او با بیان اینکه در استان فارس طرح‌های صنعتی، اقتصادی و عمرانی متعددی زیر مجموعه وزارت دفاع قرار دارد، گفت: در سفر به تهران و دیدار با امیر نصیرزاده از وی درخواست کردم در بحث طرح توسعه‌ای و گسترش پتروشیمی شیراز مرودشت تسریع شود و همچنین قول دادم که همکاری‌های لازم برای تحقق این مهم در استان فارس صورت می‌پذیرد.

ایمانیه با اشاره بر اینکه فاز دوم فولاد غدیر نی ریز با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومانی در آینده‌ای نزدیک آماده بهره برداری است از دعوت از رئیس جمهور برای سفر به استان فارس و افتتاح این طرح خبر داد و در بخش دیگر سخنان خود، در خصوص شرکت آلومینیوم لامرد گفت: در دیدار با وزیر دفاع درخواست کردم تا ساخت فاز‌های دوم و سوم این مجتمع صنعتی که به صنایع پایین دستی تولیدات آلومینیومی اختصاص دارد سریع‌تر شروع شود. 

او تصریح کرد: همچنین خواستار تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از نیروگاه در حال ساخت مجاور این کارخانه شدم.

نماینده عالی دولت در فارس در ادامه با اشاره بر اینکه صنایع الکترونیک شیراز در چند سال گذشته گسترش وسیع و خوبی داشته و قرارداد‌های بسیار خوبی هم با شرکت‌های خصوصی منعقد کرده است، گفت: شرکت‌های دانش بنیان در میدان هستند تا این صنعت گسترش بیشتری پیدا کند و ما هم به عنوان مدیریت استان اعلام آمادگی کردیم که به صورت همه جانبه برای توسعه روزافزون این صنعت تلاش خواهیم کرد.

او موضوع پالایشگاه شیراز را مورد توجه قرار داد و گفت: در این دیدار تقاضا کردم با توجه به اعلام آمادگی وزارت نفت برای تامین خوراک و خط لوله کشی انتقال نفت به پالایشگاه شیراز،  فاز دوم این پالایشگاه را به منظور تولید بنزین و فرآورده‌های نفتی مورد نیاز استان سریع‌تر آغاز کند و در چرخه بهره‌برداری قرار دهد.

ایمانیه همچنین از وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح دعوت کرد تا با سفر به استان فارس ضمن بررسی میدانی طرح‌های این وزارتخانه، تفاهم نامه‌های جدید همکاری دوجانبه را به امضا برسانند.

استاندار فارس در جلسه‌ای با مدیرعامل مجتمع اقتصادی کمیته امداد حضرت امام (ره) و ۲ تن از سرمایه گذاران و شاغلان در ایجاد آزادراه‌های کشور که معاونان استاندار بوشهر و معاون عمرانی استانداری فارس نیز حضور داشتند برای ساخت آزادراه شیراز بوشهر تبادل و هم اندیشی صورت گرفت.

او با تاکید بر اینکه کریدور آزادراهی شمال به جنوب با ساخت آزادراه شیراز به بوشهر تکمیل می‌شود، افزود: مقرر شد مدیر استانی طرح ساخت آزادراه شیراز بوشهر، راه حلی که امروز به توافق رسیدیم را پیگیری کنند تا بتوانیم در دیدار با وزیر راه و شهرسازی درخواست کنیم این موضوع به عنوان لایحه در دولت مطرح شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.