سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظرفیت خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به هزار و 230 نفر رسید

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون ظرفیت خوابگاه دانشجویی در این دانشگاه، هزار و 230 نفر است.

فاضل محمدی‌مقدم اظهار کرد: با توجه به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جدید با محدودیت خوابگاه روبرو هستیم که این موضوع در حال مدیریت است و دانشجویان بر اساس اولویت اسکان داده می‌شوند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در حال حاضر در بخش برادران ۵۳۰ ظرفیت و در بخش خواهران ۷۰۰ ظرفیت دارد که برهمین اساس سال گذشته مشکلی درخصوص اسکان دانشجویان نداشتیم و حتی دانشجویان رشته‌هایی که در دفترچه انتخاب رشته فاقد خوابگاه بودند نیز اسکان دادیم.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید با توجه به افزایش تعداد دانشجویان ورودی، کمی با محدودیت خوابگاه روبرو هستیم و برای رفع این چالش با دستگاه‌ها و ادارات مختلف در حال رایزنی هستیم تا فضای خوابگاهی مناسبی برای دانشجویان تامین شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به نوسازی و بهسازی خوابگاه‌های در اختیار این دانشگاه تصریح کرد: از آنجا که خوابگاه‌های دانشگاه در دست تعمیر بودند فرایند واگذاری خوابگاه به دانشجویان با کمی تاخیر آغاز شده و اختصاص خوابگاه بر اساس اولویت در حال انجام است.

محمدی‌مقدم در خصوص نحوه اسکان دانشجویان بین‌الملل نیز توضیح داد: امسال ۴۳ دانشجوی خارجی در این دانشگاه پذیرش شده که محل اسکان این دانشجویان مطابق مقررات باید در پردیس دانشگاه واقع در رحمیته انجام گیرد.

وی یادآور شد: در دفترچه انتخاب رشته، برای برخی رشته‌ها تعهد خوابگاه نداریم و یا دانشجویانی که مسافت محل زندگی آنها تا دانشگاه کمتر از ۵۰ کیلومتر است طبق دستورالعمل‌های موجود امکان واگذاری خوابگاه برای این دانشجویان وجود ندارد، اما سال گذشته برای رفاه حال این دانشجویان که بیشتر از مناطق روستایی استان بودند و برای رسیدن به دانشگاه مجبور بودند چندین مسیر را طی کنند، خوابگاه اختصاص داده شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یادآور شد: در بخش دختران چالش تامین خوابگاه وجود ندارد، اما در بخش پسران مشکل جدی‌تر است که در حال مدیریت این موضوع هستیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.