سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش‌بینی برداشت ۲۴۰۰ تن انواع گلابی از باغ‌های نهاوند

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۴۰۰ تُن انواع گلابی از باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

توکل آبشناس  بیان کرد: برداشت گلابی از ۶۰ هکتار از باغ‌های شهرستان نهاوند آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۴۰۰ تن انواع گلابی از باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

وی با بیان اینکه عمر درختان گلابی مثمر بیش از ۵۰ سال است که بدنبال جوان سازی و جایگزین نمودن نهال‌های مثمر جدید با استفاده از ارقام باکیفیت و مقاوم در برابر انواع آفات هستیم، تصریح کرد: در شهرستان نهاوند بیش از ۱۴هزار هکتار باغ وجود دارد که بیشترین سطح باغ‌های استان همدان است.

وی در ادامه به اجرای «طرح فراز» باغ انگور در شهرستان نهاوند اشاره کرد و افزود: در راستای افزایش تولید در واحد سطح، بالابردن کیفیت محصول و جلوگیری از آفت‌زدگی محصول انگور، «طرح فراز» در تاکستان‌های شهرستان نهاوند در حال اجراست.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند یادآور شد: در این شهرستان بیش از ۸۰۰ هکتار باغ انگور وجود دارد که سالانه بیش از ۱۱هزارتن انواع انگور از این تاکستان‌ها برداشت می‌شود.

آبشناس به اعطای بسته‌های تشویقی به باغدارانی که تمایل به اجرای طرح فراز دارند اشاره کرد و گفت: طرح فراز انگور از راهکار‌های اصلاح و احیای تاکستان‌های کشور و بهینه‌سازی تولید انگور است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.