سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳ حمله هوایی ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به مرکز یمن

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز آمریکایی-انگلیسی سه مرتبه استان «إب» در مرکز یمن را بمباران کردند.

شبکه المسیره یمن بامداد امروز (یکشنبه) از سه حمله هوایی ائتلاف متجاوز آمریکایی-انگلیسی به منطقه «میتم» در شرق شهر «إب» واقع در مرکز یمن خبر داد.
گزارشی از تلفات یا خسارات احتمالی این حمله هوایی منتشر نشده است.

این تجاوز هوایی پس از آن صورت می‌گیرد که سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن ساعاتی پیش از ره‌گیری و انهدام یک فروند پهپاد آمریکایی «ام-کیو ۹» در استان مأرب واقع در مرکز یمن خبر داده بود.

ائتلاف آمریکایی-انگلیسی در ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲ برای مقابله با عملیات‌های ارتش یمن و شکست محاصره دریایی رژیم اسرائیل تشکیل شد؛ هر چند بر روی کاغذ ۱۰ کشور به عضویت این ائتلاف در آمدند، اما در عمل تنها انگلیس و آمریکا در حملات مشارکت دارند.

با این حال ادامه حملات هوایی ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به یمن در حالی است که این حملات همچنان ناکام از توقف عملیات‌های ارتش یمن است.

در این راستا پایگاه خبری آکسیوس در ماه ژوئیه به نقل از یک گزارش اطلاعاتی آمریکایی نوشت که واشنگتن و هم‌پیمانانش در توقف حملات جنبش انصارالله در دریای سرخ و خلیج عدن با شکست مواجه شده‌اند.

منبع: فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
درقدیم گفتند زدم گریختم چه خوش است وقتی خوردم ناخوش است : آمریکایی های جنایتکار ساکت نمیشینند نطاگر نابودی اسرائیل جنایتکار باشند یمن هم میکنند مثل غزه
ائتلاف آمریکایی-انگلیسی در یمن مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشر شده اند.
۰۸:۱۶ ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
ائتلاف آمریکایی-انگلیسی در یمن مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشر شده اند.
ناشناس
۰۸:۱۴ ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
حضور ائتلاف آمریکایی-انگلیسی در منطقه 100 درصد فقط تجاوز به کشورهای اسلامی محسوب می شود و هم حمایت از رژیم صهیونیستی کودک کش، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بوده است.