سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزییات برگزاری پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت خانواده‌های کارکنان ناجا

مسابقات قرآن و عترت ویژه خانواده‌های کارکنان ناجا با حضور ۶۰۰ شرکت کننده حال برگزاری است.

سردار بهرامی معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با هدف نشر قرآن بین خانواده‌های کارکنان انتظامی و انس خانواده‌ها با قرآن کریم و ایجاد رقابت سالم و سازنده بین قاریان و حافظان، پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت در مشهد در حال برگزاری است.

وی افزود: بیش از ۲ هزار نفر از نخبگان قرآنی در این دوره از مسابقات حضور پیدا کردند که شاهد رشد ۲۰ درصدی نسبت به دوره قبل بودیم.

سردار بهرامی با بیان اینکه مسابقات در ۱۳ رشته برگزار شده است، ادامه داد: عنوان مسابقه امسال به مسابقات قرآن و عترت تغییر پیدا کرده است چرا که مفاهیم نهج البلاغه و مناجات خوانی هم به مسابقات اضافه شده است.

سردار بهرامی گفت: با ارزیابی داوران از بین شرکت کنندگان در مجموع ۶۰۰ نفر از ممتازین قرآنی به مسابقات سراسری راه پیدا کردند و منتخبین این دوره به مسابقات سراسری قرآن کریم نیرو‌های مسلح که سال آینده به میزبانی سپاه پاسداران برگزار می‌شود حضور پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مسابقات از لحاظ کیفی رشد خوبی نسبت به دوره‌های قبل داشته است ادامه داد: سال ۱۴۰۳ در مجموعه انتظامی کشور اولویت اول تعمیق و ترویج فرهنگ قرآن و نهج البلاغه معین شد و برنامه‌های خوبی هم اعم از دوره‌های حفظ قرآن برگزار گردید.

وی ادامه داد: از ابتدای سال بیش از ۵ هزار نفر از کارکنان و خانواده‌های مجموعه انتظامی کشور تحت آموزش حفظ قرآن قرار گرفتند.

سردار بهرامی اضافه کرد: مقام معظم رهبری چند سال قبل فرمودند ما در کشورمان باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم که سهم انتظامی کشور ۱۰۰ هزار نفر است. در همین راستا حدود ۷۰ هزار نفر از حفظ یک جزء تا حفظ کل قرآن را داریم و با برنامه‌های انجام شده امیدواریم تا پایان سال از مرز ۱۰۰ هزار نفر عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات در ۶ گروه و طیف جداگانه برگزار می‌شود افزود: روز دوشنبه اختتامیه مسابقات با حضور مقامات کشوری و لشکری و سردار رادان و حجت الاسلام ادیانی نماینده ولی فقیه در سازمان عقیدتی سیاسی ناجا برگزار می‌شود و از منتخبین و برگزیدگان که حدود ۱۸۰ نفر خواهند بود تقدیر و تجلیل خواهد شد و بعد از این مسابقات دوره‌های توانمند سازی و تخصصی برای منتخبین خواهیم داشت تا بتوانند با آمادگی بیشتر در مسابقات نیرو‌های مسلح شرکت کنند.

خبرنگار: حسین قربانی

برچسب ها: مسابقات قرآنی ، ناجا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.