سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید رییس کل دادگستری سمنان بر تخصیص حقابه غرب استان از حبله‌رود

رییس کل دادگستری استان سمنان اجرای قانون را راهبرد اصلی دستگاه قضا عنوان کرد و گفت: تقسیم عادلانه آب بر اساس آنچه قانون با عنوان «حقابه» از حبله‌رود برای مردم گرمسار مشخص کرده باید محقق شود و با تصرف‌های غیرمجاز در این راستا برخورد می‌شود.

حجت الاسلام محمدصادق اکبری  در جلسه بررسی تنش آبی غرب استان سمنان با حضور نمایندگانی از کشاورزان گرمسار و آرادان در دادگستری گرمسار، گفت: بهره‌برداری بیش از حد مجاز از سفره‌های آب زیرزمینی باعث وقوع پدیده فرونشست و رانش زمین شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف آب تنها راه رفع این مشکل است، افزود: در مدیریت آب اجرای دقیق قانون کمک کننده است و در بی قانونی مدیریت مصرف آب میسر نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای قانون سیاست کلی دستگاه قضا است، ابراز کرد: در این موضوع هر شخص به هر میزان حقابه که قانون تعیین کرده باید بهره‌مند شود و اجازه تعدی به حق دیگران را ندارد.

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: اگر کسی با قانون در ستیز باشد، مطابق قانون با فرد متخلف مقابله می‌کنیم و امیدواریم این موضوع به شکل مدیریت شده و قانونمند حل شود.

وی با بیان اینکه مسایل و مشکلات مطرح شده توسط نمایندگان کشاورزان از طریق دستگاه قضایی پیگیری می‌شود، اضافه کرد: برگزاری نشستی با حضور دادستان کل کشور و نمایندگانی از کشاورزان گرمسار در دستور کار قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.