سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تنش آبی هندیجان به ویژه در زمینه آب شرب باید چاره اندیشی شود

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندرامام خمینی(ره) در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان خوزستان برای کاهش تنش آبی چاره اندیشی کنند.

امیر حیات مقدم نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی روز شنبه در خصوص وضعیت آب شرب شهرستان هندیجان گفت: تنش آبی یکی از مشکلات هندیجان در چند سال اخیر است که با افزایش ظرفیت آب شرب شهرستان به میزان پنج هزار مترمکعب در روز این مشکل تا حدودی برطرف می شود.

او افزود: به علت فرسودگی خط لوله جنوب شرق، وجود کانال‌های آبیاری غیر مجاز، کاشت محصولات آب‌بر در مناطق بالادست و عدم نظارت در برداشت‌های آب موجب شده تا مناطق شهری و روستایی این شهرستان با تنش آبی روبه‌رو باشند.

آقای حیات مقدمبا اشاره به انتقال خط لوله از سردشت زیدون به منظور تامین آب شرب روستاها و شهر هندیجان افزود: اعتبار لازم برای این طرح تخصیص یافته و امیدواریم هر چه سریعتر اجرایی شود.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی به تامین یک دستگاه تصفیه‌خانه پساب فاضلاب در سایت مسکن مهر جنوبی شهرستان هندیجان اشاره کرد و افزود: به زودی عملیات اجرایی این طرح مهم آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش هرساله در فصل گرما، شهرستان هندیجان با بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت به دلیل برداشت بیش از اندازه آب از سوی شهرهای بالا دست در زمینه تامین آب آشامیدنی دچار تنش آبی می شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.