سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون دادگستری قزوین: 

سگ گردانی قابل پیگیری قانونی است

معاون دادگستری شهرستان قزوین گفت: سگ گردانی اگر باعث ایجاد مزاحمت شود، قابل پیگیری قانونی است و افراد شاکی می‌توانند به مراجع قضایی مراجعه کنند.

داوود قلعه قوند معاون دادگستری شهرستان قزوین گفت: در محیط‌های آپارتمانی باید در قرارداد اجاره قید شود که مستاجر حق نگهداری حیوانات اهلی مثل سگ و یا گربه را ندارد، با این حال نگهداری این حیوانات از سوی مالک یا مستاجر قابل پیگیری قضایی است.

وی اضافه کرد: متاسفانه سگ گردانی به یک فرهنگ غلط در استان قزوین و حتی کشور تبدیل شده و باید برای برخورد با این پدیده یک رویه قانونی منسجمی اتخاذ شود تا شاهد مزاحمت و ناراحتی شهروندان نباشیم.

قلعه قوند در مورد بلاتکلیفی سگ‌های ولگرد در سطح شهر نیز بیان کرد: یک رویه غلطی در کشور ما ایجاد شده که شهرداری یک پیمانکار می‌گیرد تا سگ‌های ولگرد را از سطح شهر جمع آوری کند، اما در نهایت برنامه‌ای برای این سگ‌ها لحاظ نمی‌شود و معضلات همچنان باقی می‌ماند.

این مسئول در ادامه ریشه پرونده‌های قضایی را جهل افراد به قانون دانست و اظهار کرد: بیشترین پرونده‌های دادگستری شهرستان قزوین به ترتیب اختلاف در قرارداد، چک‌های بلامحل و اختلافات خانوادگی است که عمده پرونده‌های حقوقی را تشکیل می‌دهد.

قلعه قوند اضافه کرد: بیشتر پرونده‌های چک ناشی از نداشتن اطلاعات حقوقی است، چون متاسفانه مواردی داریم که شخص یک قرارداد میلیاردی تنظیم می‌کند و بدون آن که کوچکترین اطلاعاتی داشته باشد در معامله با چک مشکلات فراوانی برای خود ایجاد می‌کند.

معاون دادگستری شهرستان قزوین گفت: در مورد اسناد تجاری مثل چک، افراد نباید به صادر کردن چک بسنده کرده و اموال خودشان را در معامله نقل و انتقال دهند، چون اعتبار اشخاص مهم‌تر از خود چک بوده و اینکه فقط یک برگه چک در معامله مطرح باشد، کافی نیست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.