سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه:

مصرف صحیح برق ضروری است

امام جمعه ارومیه گفت: مصرف صحیح برق در کشور را لازم و ضروری خواند و اسراف در مصرف انرژی را بسیار ناپسند خواند.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه امروز جمعه در خطبه های نماز عبادی، سیاسی جمعه ارومیه با تبریک حلول ماه ربیع الاول از حضور میلیونی مردم ایران در اربعین حسینی و صحن مطهر رضوی تقدیر کرد و گفت: محبت و عشق به امامان معصوم (ع) از ویژگی‌های شاخص ملت ایران است و برای آنان سربلندی و عزت را به ارمغان آورده است. 

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در بخش دیگری از خطبه‌ها پیری جمعیت را عامل افول یک جامعه دانست و گفت: جوانی جمعیت از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و مسئولان و مردم باید در بحث افزایش جمعیت تلاش بیشتری کنند.

وی در ادامه با اشاره به قطعی‌های برق در روز‌های اخیر، مصرف صحیح برق در کشور را لازم و ضروری خواند و اسراف در مصرف انرژی را بسیار ناپسند خواند.

خطیب جمعه ارومیه گفت: خودداری از اسراف در مصرف منابع مختلف از جمله آب و برق باید در دستور کار همه خانواده‌ها قرار گرفته و به فرهنگ در جامعه تبدیل شوود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به قطعی‌های مکرر برق در هفته‌های اخیر افزود: متاسفانه ما در موارد مختلف دچار تجملات شده ایم و باید این فرهنگ تغییر یابد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: البته باید در راستای ارتقای شاخص‌های تولید در این بخش‌ها نیز اقدامات لازم از سوی مسوولان صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین با ابراز نگرانی از وضعیت زاد و ولد در جامعه اظهار کرد: طبق آمار، حرکت در مسیر پیری جمعیت به یک بحران تبدیل شده باید برای تغییر این وضعیت برنامه ریزی کرد.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) افزود: ایام آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) را در پیش رو داریم که باید شاکر این نعمت والای الهی باشیم.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: حضور مبارک حضرت ولی عصر (عج) عامل پابرجا بودن دنیا بوده که باید مقدمات ظهور آن حضرت را فراهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی بر استفاده از همه نعمت‌های الهی تاکید کرد و ادامه داد: البته نباید مشغول لذت‌های دنیوی باشیم و باید نعمت‌های خدا را شکر بگوییم و از اسراف نیز بپرهیزیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.