سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حماس: نتانیاهو از توافق طفره می‌رود

یکی از مقامات جنبش حماس تاکید کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی با طفره رفتن از توافق قصد ندارد بگذارد آتش بس برقرار شود.

خلیل الحیه، معاون رئیس جنبش حماس در غزه گفت: ما بر پایبندی خود به آنچه پس از اعلام بایدن و قطعنامه شورای امنیت در مورد آتش‌بس توافق شد، تاکید می‌کنیم و جدیت و انعطاف‌پذیری لازم را نشان داده‌ایم. قصد داریم توافق آتش بس را کامل کنیم، اما نتانیاهو طفره می‌رود.

براساس گزارش النشره، الحیه با اشاره به اینکه هر توافقی باید شامل توقف تجاوزات و خروج کامل ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه از جمله محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح باشد، افزود: هر توافقی باید شامل بازگشت آوارگان به خانه‌های خود باشد. آزادانه و بدون هیچ بازرسی، این حداقل تسکین برای مردم ماست.

او تاکید کرد: ما به هیچ طرح یا پیشنهاد جدیدی از طرف هیچ طرفی نیاز نداریم و از بازگشت به نقطه صفر یا دور باطل برای رسیدن به اهداف نتانیاهو خودداری می‌کنیم.

این مقام حماس افزود: دولت آمریکا باید از تعصب کورکورانه خود نسبت به اشغالگران و حمایت بی حد و حصر از این رژیم فاشیست اسرائیل دست بردارد و اشغالگران را ملزم به انجام آنچه بر اساس پروژه بایدن مورد توافق و تایید حماس قرار گرفته است، کند.

 الحیه اضافه کرد: رهبری حماس و جناح‌های پشت سر آن شروع به برقراری ارتباط با میانجی‌گران و کشور‌های جهان برای شفاف‌سازی وضعیت مذاکرات، مانع‌تراشی و طفره‌روی کرده‌اند. ما به مردم خود اطمینان می‌دهیم که اجازه هیچ توافقی را نخواهیم داد که به آنها آسیب برساند.

او ادامه داد: ما به مقاومت خود و مردم خود متعهد می‌شویم که پای میز مذاکره بمانیم تا امید‌های مردم ما برآورده شود و به هیچ توافقی اجازه نخواهیم داد که حضور اسراییل در هیچ بخشی از غزه مشروع باشد.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.