سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید غیرمنتظره رئیس ستاد ارتش مصر از مرز غزه

منابع مصری در بحبوحه تنش میان قاهره و تل‌آویو درخصوص محور فیلادلفیا، اعلام کردند رئیس ستاد ارتش مصر در سفری از پیش اعلام نشده از این مرز بازدید کرد.

شبکه خبری قاهره مصر امروز پنجشنبه اعلام کرد که سپهبد احمد خلیفه، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح این کشور در یک سفر غیرمنتظره از شرایط امنیتی و روش‌های محافظت از مرز با نوار غزه بازدید کرد. سرهنگ غریب عبدالحافظ، سخنگوی نیرو‌های مسلح مصر این سفر را رسانه‌ای کرد.

براساس گزارش الحره، جو بین مصر و رژیم صهیونیستی طی روز‌های گذشته به دلیل اصرار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم بر حفظ نیرو‌های ارتش صهیونیستی در محور فیلادلفیا، که نوار غزه را از مصر جدا می‌کند، متشنج شد.

نتانیاهو روز چهارشنبه گفت که رژیم صهیونیستی توافق آتش بس دائمی در نوار غزه منعقد نخواهد کرد مگر اینکه تضمین کند که منطقه مرزی بین جنوب نوار غزه و مصر (محور فیلادلفیا) به عنوان راه نجات جنبش حماس مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

محور فیلادلفیا که در امتداد لبه جنوبی نوار غزه در مرز با مصر امتداد دارد، یکی از موانع اصلی دستیابی به توافق برای توقف جنگ در غزه و آزادی اسرای صهیونیستی در ازای آزادی اسرای فلسطینی است.

نتانیاهو همچنین با اتهاماتی از سوی خانواده‌های بسیاری از اسرا از جمله قربانی کردن عزیزان آن‌ها با اصرار بر حفظ نیرو‌ها در محور فیلادلفیا، مواجه شده است. از سویی دیگر دیوید بارنیا، رئیس موساد اخیرا به میانجیگران گفته است که با وجود پافشاری بنیامین نتانیاهو بر تداوم اشغال محور فیلادلفیا، رژیم صهیونیستی در مرحله دوم توافق تبادل اسرا از این محور، عقب‌نشینی خواهد کرد.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.