سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبیاری زیرسطحی اراضی زراعی کشت و صنعت مغان آغاز شد

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: آبیاری زیرسطحی در اراضی زراعی کشت و صنعت مغان آغاز شد.

صمد بهزاد آبیاری زیرسطحی را از روش‌های نوین، دانش بنیان و هوشمند در حوزه آبیاری اراضی کشاورزی عنوان کرد و گفت: در مرحله نخست اجرای این طرح، با صرف ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار، ۸۲ هکتار از اراضی زراعی کشت و صنعت مغان به زیر کشت یونجه با روش آبیاری زیر سطحی رفته است.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اجرای طرح آبیاری زیرسطحی در منطقه مغان را اقدامی موثر در راستای مدیریت بحران آب در منطقه، صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی، ارتقای بهره‌وری راندمان آبیاری عنوان کرد و افزود: با اجرای این نوع کشت و آبیاری، میزان مصرف آب در اراضی کشاورزی ۳۵ درصد کاهش یافته و همزمان، بهره‌وری و راندمان آبیاری و تولید محصولات کشاورزی به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.
او با اشاره به پیش بین اجرای طرح آبیاری زیرسطحی تا سقف یک هزار هکتار در محدوده این مجتمع تولید کشاورزی گفت: اجرای آبیاری زیر سطحی علاوه بر افزایش راندمان آبیاری و کاهش هدر رفت آب، موجب جلوگیری از شستشوی خاک، پیشگیری از زهدار شدن اراضی کشاورزی و حفظ بافت فیزیکی خاک می‌شود.
بهزاد تصریح کرد: اجرای این شیوه آبیاری در راستای سیاست وزارت جهاد کشاورزی برای احیا و استفاده از فناوری روز در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان آغاز شده و برای اجرای آن یک شرکت دانش بنیان هم به کارگیری شده است.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اجرای شیوه آبیاری زیرسطحی در کشت و صنعت مغان را یک اقدام اساسی برای مبارزه و مقابله با بحران کم آبی، افزایش راندمان و بهره‌وری منابع آبی، مدل سازی اجرای طرح نوین کشاورزی و استفاده از فناوری نوین و نیز تحقق جهش عملکرد تولید عنوان کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.