سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیچ کمبودی به لحاظ توزیع بنزین در گیلان وجود ندارد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان اعلام کرد: مصرف روزانه بنزین استان در تعطیلات جاری نسبت به روزهای عادی تابستان حدود ۴۶ درصد افزایش دارد.

طی تعطیلات  اخیر جایگاه های سوخت و سی. ان. جی استان به دلیل سفرهای گسترده تابستانی و تعطیلات آخرماه صفر شاهد ازدحام و شلوغی است بر اساس آمارها فقط در یک روز ۱۱۰ هزار دستگاه خودرو وارد استان شده است.

مجتبی شکوری با تاکید بر اینکه تمامی ۱۳۰ جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی و ۱۰۰ جایگاه سی. ان. جی در استان فعال است، افزود: تشکیل صف و شلوغی جایگاه های بنزین طی این روزها به دلیل حجم گسترده سفرهای تابستانی به استان است.

وی تصریح کرد: هیچ کمبودی در استان به لحاظ توزیع بنزین و سایر فرآورده های نفتی و نیز سی. ان. جی وجود ندارد.

وی توضیح داد: مصرف روزانه بنزین استان طی روزهای تابستان امسال به طور متوسط چهار میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بوده که از چهارشنبه هفته گذشته و قرار گرفتن در تعطیلات آخر ماه صفر، این مصرف به یکباره به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تا هفت میلیون لیتر در روز رسیده است.

شکوری با تاکید بر اینکه هیچ کمبود و مشکلی به لحاظ تامین سوخت مورد نیاز جایگاه ها و مردم نداریم، اظهار کرد: با اوج گرفتن سفرها از سویی مصرف  بنزین و سوخت استان افزایش قابل توجهی یافته و از ظرفی حجم سنگین ترافیک در جاده های استان، تردد نفت کش ها و تانکرهای سوخت که نیازجایگاه ها را تامین می کنند با کندی و دشواری همراه کرده اما تلاش بر آن است هیچ وقفه ای در تامین و توزیع بنزین و سوخت مورد نیاز مردم ایجاد نشود.

وی خواستار همراهی و صبوری در مراجعه به جایگاه های سوخت شد و گفت: ترافیک های سنگین در طول محورهای استان طی این ایام موجب کاهش سرعت حرکت تانکرهای سوخت شده و اگر نفت کشی در شرایط عادی روزانه سه بار سوخت را بین شهرستان ها توزیع می کرد اکنون این موضوع به یک یا دو بار کاهش یافته که برای جبران این موضوع فعالیت نفت‌کش‌ها و تانکرهای حمل سوخت بسیار فشرده و شبانه روزی شده است.

به گفته وی، در حال حاضر ۱۱۰ تانکر و نفت کش فعال در سطح استان انتقال سوخت به جایگاه ها را به صورت شبانه روزی بر عهده دارند تا نیاز مردم را تامین کنند.

وی با تاکید دوباره بر اینکه در تامین سوخت مشکلی وجود ندارد، گفت : با وجود افزایش قابل توجه مصرف همه تلاش ما آن است که سوخت را به موقع به جایگاه ها رسانده و در عین حال مردم هم در مراجعه به جایگاه ها با توجه سیل مسافر ورودی به استان، صبوری کنند.

 با توجه به ارسال فیلم از شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران ازجایگاه سوخت چابکسر گیلان، این جایگاه سوخت نیز فعال بوده و هیچ مشکل سوختی وجود ندارد.‌

برچسب ها: بنزین ، گردشگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.