سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت دامپزشکی کرمان بر کشتار بیش از ۴۱ هزار دام

زین الدین گفت: دامپزشکی کرمان از ابتدای سال تاکنون بر کشتار بیش از ۳۷ هزار و ۳۰۰ راس دام سبک و ۳ هزار و ۸۰۰ راس دام سنگین نظارت داشته است.

محمود زین الدینی با اشاره به اینکه  نظارت و بازرسی لاشه‌های گوشت از سوی مسئولان فنی و بازرسان بهداشتی گوشت از مصرف گوشت‌های آلوده به بیماری‌های عفونی، بیماری‌های انگلی و زردی‌ها جلوگیری می‌کند، گفت: در بازرسی قبل و بعد از کشتار، بیماری‌ها قابل تشخیص می‌باشند و دام یا لاشه‌هایی که آلوده تشخیص داده شوند از چرخه مصرف خارج می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تامین سلامت و امنیت غذایی یکی از اهداف خطیر دامپزشکی است و به منظور فراهم کردن غذای سالم و باکیفیت اعم از گوشت و سایر فرآورده‌های خام دامی مانند: شیر، عسل، تخم مرغ، دام سالم به عنوان یکی از منابع اولیه تامین این فراورد‌های خام دامی می‌باشد و به عنوان یکی از فاکتور‌های اصلی سلامت غذا محسوب می‌شود، تصریح کرد: نظارت دامپزشکی بر مراحل تولید و استحصال گوشت قرمز در کشتارگاه‌های دام شهرستان، توزیع و عرضه آن ها در مراکز عرضه فرآورد‌های خام دامی برای تامین سلامت و امنیت غذایی بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

 زین الدینی با تاکید بر اینکه ذبح دام در خارج از کشتارگاه و بدون نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی و تایید نکردن سلامت گوشت چیزی جز به خطر انداختن سلامتی افراد جامعه نیست، افزود: از ابتدای سال تاکنون بر کشتار بیش از ۳۷ هزار و ۳۰۰ راس دام سبک و ۳ هزار و ۸۰۰ راس دام سنگین نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی کرمان انجام شده است.

وی افزود: اقدامات صورت گرفته برای اصلاح و بهسازی وضعیت بهداشتی کشتارگاه‌های دام در کنار نظارت‌های بهداشتی به تامین گوشت با کیفیت، بسیار کمک می‌کند، بنابراین پیگیری رفع نواقص بهداشتی کشتارگاه‌های دام در اولویت کاری شبکه دامپزشکی می‌باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: شهروندان برای تامین فراورده‌های خام دامی مورد نیاز خود به مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی مراجعه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این خصوص با شماره ۳۴۳۲۱۳۴۳۶۶ شبکه دامپزشکی تماس بگیرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.