سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

القسام آخرین پیام دو اسیر صهیونیست قبل از کشته شدنشان را منتشر کرد

گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس شامگاه چهارشنبه آخرین پیام‌های دو اسیر از مجموع شش اسیری را که اخیرا اجسادشان در غزه پیدا شده است را منتشر کرد.

 قرار بودن این اسرا در صورت دستیابی به توافق درباره تبادل اسرا بین مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر با یکدیگر تبادل شوند.

«الکساندر لوبنوف» اسیر صهیونیست در این ویدئو که قبل از کشته شدنش بر اثر بمباران نوار غزه توسط رژیم اشغالگر تهیه شده است می‌گوید: نیرو‌های القسام، برای حفظ جانم، ۱۰ بار مرا جابجا کرده‌اند.

لوبنوف افزود: به کابینه اسرائیل می‌گویم که شما می‌خواهید برای عدم توافق درباره تبادل اسرا، ما را به قتل برسانید.

«کارمیل گات» اسیر زن صهیونیست نیز در این ویدئو قبل از کشته شدنش از صهیونیست‌ها می‌خواهد تا برای بسته نشدن باب مذاکره، به تظاهرات ادامه دهند.

این اسیر صهیونیست خطاب به نتانیاهو می‌گوید: به کابینه اسرائیل و نتانیاهو التماس می‌کنم که مساله ما را پشت گوش نیندازند.

گردان‌های القسام روز دوشنبه، تصاویری از شش اسیر صهیونیست که ارتش اشغالگر اجسادشان را در غزه پیدا کرده است منتشر کرد. تل آویو ادعا می‌کند این اجساد در داخل یک تونل در غزه پیدا شده‌اند.

قرار بود این اسرا در صورت توافق با مقاومت فلسطین در مرحله اول تبادل اسرا بین طرفین که شامل شماری از اسرای زنده می‌شد آزاد شوند.

در این ویدئو که توسط القسام منتشر شده است که بخش‌های کوتاهی نمایش داده می‌شود که در آن شش اسیر صهیونیست کشته شده در غزه خودشان را معرفی می‌کنند و پس از آن عبارت (منتظر ما باشید) نمایش داده می‌شود.

از جمله کسانی که در این ویدئو نشان داده می‌شوند هیرش گلدبرگ، اسیر صهیونیست آمریکایی است که چند ماه پیش در یک ویدئوی دیگر برای نشان دادن زنده بودنش، مشاهده شد. وی نتانیاهو را به دلیل مخالفت با آتش بس، مسئول اسارتش در غزه دانست.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده اند.

مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده اند. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده‌های این اسرا در سرزمین‌های اشغالی شده است.

در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، بنیامین نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می‌کند و چند دوره مذاکره در قطر و مصر را به شکست کشانده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.