سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر وزیر خارجه آلمان به خاورمیانه برای صلح در غزه

آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان طی سفر به منطقه به دنبال استقرار آتش بس در غزه خواهد بود.

رهبران کشور‌های اروپایی در همان روز‌های نخست جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، با سفر به سرزمین‌های اشغالی حمایت خود را از توحش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ابراز داشتند. با این حال، با پیچیده شدن شرایط اکنون کشور‌های غربی به دنبال یافتن راهکاری برای پایان بخشیدن به این منازعه هستند. 

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه آلمان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: آنالنا بائربوک، وزیر خارجه این کشور برای تلاش‌ها به منظور رسیدن به توافق صلح در غزه امروز رهسپار خاورمیانه می‌شود. 

در این بیانیه آمده است: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده بائربوک طی سفر خود امروز به طور مستقیم وارد ریاض، پایتخت عربستان می‌شود. وی در ریاض با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان دیدار و گفتگو خواهد کرد. 

این بیانیه می‌افزاید: گفتگو‌های طرفین در ریاض درباره طیف گسترده‌ای از مسائل شامل تشدید تنش‌ها در منطقه و ادامه حملات جنبش انصارالله یمن به کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ و خلیج عدن خواهد بود. 

وزیر خارجه آلمان سپس به اردن سفر کرده و با ایمن الصفدی، وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو می‌کند. همکاری در زمینه گسترش کمک‌های امدادی برای فلسطینیان در غزه از جمله محور‌های گفتگوی دو طرف خواهد بود. 

آنالنا بائربوک سپس به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و با مقامات ارشد صهیونیست از جمله یسرائیل کاتز، وزیر خارجه این رژیم دیدار و گفتگو خواهد کرد. این گفتگو‌ها درباره ضرورت آتش بس بشردوستانه در غزه که می‌تواند به آزادی اسرای صهیونیست کمک کند خواهد بود. وزیر خارجه آلمان در ادامه به کرانه باختری سفر کرده و با مقامات تشکیلات خودگردان دیدار خواهد کرد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.