سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسانه آمریکایی: مغولستان با عدم بازداشت پوتین، ضربه سنگین به دیوان کیفری بین‌المللی زد

بیزنس اینسایدر با اشاره به سفر اخیر پوتین به مغولستان و امتناع این کشور از بازداشت رهبر کرملین با توجه به حکم دادگاه کیفری بین‌المللی، آن را ضربه‌ای سنگین به این نهاد جهانی دانست.

 پایگاه خبری آمریکایی بیزنس اینسایدر  گزارش داد، پوتین با وجود قرار بازداشت از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) این هفته به مغولستان سفر کرد و بازداشت هم نشد.

این رسانه در ادامه با تاکید بر این نکته که مغولستان به عنوان یکی از اعضای دادگاه بین‌المللی کیفری باید حکم بازداشت پوتین را اجرا می‌کرد، آورده است: اولان باتور در مقابل با فرش قرمز از پوتین استقبال کرد.

این رسانه می‌افزاید: روسیه نفت و برق زیادی برای مغولستان می‌فرستد، بنابراین دستگیری رهبر کرملین خطر از بین بردن اقتصادی آن را به همراه دارد.

سخنگوی دولت اولان باتور نیز در این خصوص اعلام کرد: مغولستان ۹۵ درصد فرآورده‌های نفتی و بیش از ۲۰ درصد برق خود را از روسیه وارد می‌کند. این واردات برای تضمین موجودیت ما و مردم ما مهم است.

این سخنگو همچنین اضافه کرد: «مغولستان سیاست بی طرفی را در تمام روابط دیپلماتیک خود دنبال می‌کند».

در بیانیه جداگانه‌ای هم که در پایگاه خبری کاخ کرملین منتشر شده، آمده است که دو کشور توافق‌نامه‌ای را درباره «همکاری در زمینه تامین نفت و فرآورده‌های نفتی» امضا کرده اند که روابط آنها را در این منطقه بیشتر تقویت می‌کند.

بر اساس گزارش رصدخانه پیچیدگی اقتصادی (یک پلتفرم اینترنتی در زمینه داده‌های تجارت بین‌الملل)، روسیه در سال ۲۰۲۲ میلادی نزدیک به یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون دلار نفت تصفیه شده به مغولستان صادر کرد.

تالیتا دیاس کارشناس حقوق بین‌الملل، نادیده گرفتن حکم بازداشت پوتین از سوی اولان باتور را ناشی از فقدان پیامد‌های جدی جهانی برای این کشور دانست و افزود: امتناع مغولستان از اجرای حکم یاد شده ضربه‌ای سنگین به دادگاه کیفری بین المللی و نظام عدالت کیفری است.

برچسب ها: پوتین ، مغولستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.