سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش کمیته‌های مقاومت فلسطین به اقدام خصمانه آمریکا علیه رهبران حماس

کمیته‌های مقاومت فلسطین اقدام خصمانه واشنگتن در صدور کیفرخواست علیه رهبران مقاومت اسلامی فلسطین به دلیل عملیات «طوفان الاقصی» را محکوم کرد.

کمیته‌های مقاومت فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد طرح کیفرخواست دولت آمریکا علیه یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و شماری از رهبران دیگر فلسطین را به شدت محکوم می‌کند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، در این بیانیه همچنین آمده است: طرح شکوائیه دولت آمریکا علیه یحیی السنوار و برادرانش، به سلسله تجاوزات آمریکا علیه ملت فلسطین و مقاومت آنها اضافه می‌شود که به مدت ۱۱ ماه است با مشارکت فعال و موثر در جنگ نسل‌کشی که تمام گروه‌های فلسطینی را هدف قرار داده است، ادامه دارد.

در بیانیه مذکور تاکید شده است، کیفرخواست جدید آمریکا دال‌بر این است که دولت آمریکا به صورت کورکورانه و نامحدود از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و از هیچ تلاشی در مبارزه با ملت فلسطین و رهبران آنها فروگذار نمی‌کند.

پیشتر آمریکا در ادامه حمایت‌های خود از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، ۶ مقام ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (جنبش حماس) از جمله «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی این جنبش را به دلیل نقش داشتن در عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر ۲۰۲۳ علیه رژیم اشغالگر قدس محکوم کرد.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد: وزارت دادگستری آمریکا هفت مورد اعلام جرم کرده که شامل اتهام‌های «کشتار و ربودن غیرنظامیان با دریافت کمک‌های مالی و تسلیحاتی از ایران و حزب‌الله لبنان» است.

وزارت دادگستری آمریکا با این ادعا‌ها علیه مقامات جنبش حماس در سوم سپتامبر (۱۳ شهریور)، طی شکوائیه‌ای علیه مقامات حماس هفت مورد اعلام جرم کرد.

«مریک بی. گارلند» دادستان کل آمریکا با مطرح کردن ادعای تروریسم علیه جنبش حماس گفت که آنها در عملیات طوفان الاقصی نزدیک به ۱۲۰۰ نفر از غیرنظامیان در اراضی اشغالی را کشتند و صد‌ها نفر، از جمله ۴۰ آمریکایی را به اسارت گرفتند.

گارلند مدعی شد: ما در حال تحقیق درباره این کشتار‌ها به عنوان «اقدامات تروریستی» هستیم.

در این شکوائیه علاوه بر یحیی السنوار علیه دیگر رهبران حماس نیز از جمله اسماعیل هنیه، رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس، مروان عیسی، خالد مشعل، محمد الضیف و علی برکه که سمت‌های مختلف ریاستی و فرماندهی را در جنبش حماس بر عهده داشته‌اند، اعلام جرم شده است.

آمریکا از سال ۱۹۹۷، جنبش حماس را در فهرست «سازمان‌های تروریستی» خود قرار داده است.

دولت آمریکا در حالی علیه مقامات حماس اعلام جرم کرده که با روند محاکمه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری که در آن به «نسل‌کشی» در غزه متهم شده، همچنین با تصمیم دیوان بین‌المللی کیفری برای صدور احکام بازداشت علیه مقامات رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی مخالفت کرده است.

آمریکا حامی اصلی مالی، دیپلماتیک و نظامی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه بوده است که تاکنون، با نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی جنگ، بیش از ۴۰ هزار فلسطینی را طی حملات خود به نوار غزه به شهادت رسانده است و ده‌ها هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

منبع: ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.