سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه‌های بهداشتی برای کاهش پرتو خورشیدی

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سلماس توصیه کرد: از ساعت ۹ تا ۱۶ با روش‌های ساده علمی خود را از مضرات پرتو خورشیدی محافظت کنید.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سلماس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران  جوان اظهار کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی و تابش پرتو‌های فرابنفش خورشید در حد بالاتر از معمول از ساعت ۹ تا ساعت ۱۶ عصر روش‌های ساده علمی محافطت از مضرات آن باید رعایت گردد.

دکتر روشنک مرحمتی افزود: استفاده از کلاه لبه دار، عینک آفتابی استاندارد، مصرف کرم‌های ضدآفتاب با SPF بالاتر از ۳۰ و پوشیدن لباس‌های آستین بلند و شلوار‌های بلند، ایجاد تهویه مناسب و استفاده از سایه‌بان‌ها می‌تواند باعث شود میزان آسیب‌های ناشی از تابش فرابنفش کاهش یابد.

وی با بیان اینکه آب مروارید و سرطان پوست از عوارض تابش اشعه فرابنفش به شمار می‌روند، افزود: مردم باید توجه داشته باشند که ابتلا به این بیمار‌ی‌ها در صورت مواجهه بسیار طولانی‌مدت با نور خورشید و اشعه فرابنفش رخ می‌دهد و صرفا چندساعت در معرض نور آفتاب قرار گرفتن باعث ابتلا به این بیماری‌ها نمی‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سلماس گفت: کارگران محیط‌های باز در معرض تابش بیشتر نور خورشید هستند و کارفرمایان باید شرایط را فراهم کنند تا افراد شاغل در محیط‌های باز کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.