سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت از پایانه و بازارچه مرزی میلک بازدید کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نخستین روز از سفر سه روزه خود به سیستان و بلوچستان امروز چهارشنبه از بازارچه، پایانه مرزی میلک و جاده ابریشم واقع در شهرستان هیرمند نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان بازدید کرد.

سید محمد اتابک در اولین برنامه سفر سه روزه خود به سیستان و بلوچستان به همراه استاندار، نمایندگان مردم منطقه سیستان در مجلس شورای اسلامی و مسوولان استانی و شهرستانی از پایانه مرزی میلک، پل ابریشم و بازارچه مرزی بازدید کرد.

بازارچه مرزی میلک مهمترین گذرگاه تجاری کشورمان محسوب می‌شود که به طور مستقیم کالا‌های بارگیری شده از بندر چابهار و چند کشور خارجی دیگر از طریق این بازارچه به افغانستان صادر می‌شود.

وجود بازارچه مرزی میلک در شمال سیستان و بلوچستان علاوه‌بر ایجاد اشتغال باعث شده تا شغل‌های گوناگونی به دلیل حضور رانندگان خارجی و ایرانی در این مکان بوجود آید که همین مساله سبب شده تا افراد غیر بومی هم جهت ایجاد سرمایه گذاری به منطقه وارد شوند.

سید محمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح روز چهارشنبه به منظور بازدید از طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری در سفری سه روزه از طریق فرودگاه شهدای زابل به سیستان و بلوچستان وارد شد.

وزیر صمت در بدو ورود به فرودگاه گفت: برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های آبخیزداری به منظور تامین منابع آب صنایع و معادن باید بازدیدی از شرایط منطقه و طرح‌ها داشته باشیم تا میزان احتمال تزریق منابع مالی را بررسی و تصمیم گیری کنیم.

سید محمد اتابک اظهار کرد: امروز در خدمت مردم سیستان و بلوچستان، نمایندگان و مسئولان بازدیدی از شهر‌های مختلف سیستان و بلوچستان به ویژه مسائل اقتصادی این استان خواهیم داشت.

وی افزود: امیدوارم بتوانم با تجار، صنعتگران، معدن کاران و فعالان اقتصادی جلسات خوب و مفیدی داشته باشم.

وزیر صمت بیان کرد: از معادن سیستان و بلوچستان بازدید خواهم کرد، اراده داریم برای فعال کردن معادن و صنایع استان گام‌های مهمی برداریم.

وی ادامه داد: برای ایجاد ارزش افزوده از این ظرفیت بهره خواهیم برد.

بازید از مرز میلک، شهرک صنعتی رامشار، معدن مس جانجا و آب شیرین‌کن حرمک از برنامه‌های امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت در شمال سیستان و بلوچستان است.

قرار است سید محمد اتابک روز پنجشنبه به سمت جنوب سیستان و بلوچستان حرکت و در مسیر از طلای تفتان، کارخانه بافت بلوچ، تاسیسات شیرین سازی آب گیشاب در چابهار بازدید کند، که در نهایت نشست با فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران منطقه آزاد چابهار اتمام دومین روز حضور اتابک در سیستان و بلوچستان خواهد بود.

همچنین نشست با فعالان اقتصادی سیستان و بلوچستان در زاهدان، بازدید از پروژه فولاد مکران چابهار در صبح روز جمعه پایان بخش سفر سه روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به این استان خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.