وزیر صنعت، معدن و تجارت:

صادرات پیشران اقتصاد کشور است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرایط جدید کشور فرصت خوبی برای مناطق مرزی ایجاد کرده، چون صادرات، پیشران و موتور تولید ملی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رضا رحمانی شامگاه شنبه در بازید از بازارچه سیرانبند و آغاز طرح ساماندهی مبادلات مرزی افزود: چند راه اساسی برای مقابله با جنگ اقتصادی وجود دارد که مهمترین راه‌ها تسهیلگری در امور و توجه به توان مردم است که در شهرستان مرزی بانه این شرایط وجود دارد و مردم با سرمایه گذاری از تمام توان خود برای مقابله با جنگ اقتصادی بهره گیری کرده‌اند.

او اظهار داشت: یکی از دلایل تاخیر در اجرای طرح ساماندهی مبادلات مرزی عدم امکان ثبت سفارش بود که ثبت آماری برای تسهیل در اجرای این طرح جایگزین شد و با رای اعضای هیات دولت این امر تایید و گمرک نیز با نگاه تسهیلگرانه این اقدام را اجرایی کرد.
رحمانی ادامه داد: جلسه مشترکی با حضور وزیر کشور، وزیر صمت و رئیس بانک مرکزی برای تصمیم گیری در نحوی اجرا طرح برگزار شد و اکنون در بازارچه سیرانبند مشکلی برای ثبت آماری کالا وجود ندارد و خروج تجمیعی کالا برای مواد اولیه و قطعات نیز براساس مصوبه دولت بلامانع است.

او با بیان اینکه صادرات پیشران اقتصاد کشور است، گفت: شرایط جدید کشور فرصت خوبی برای مناطق مرزی ایجاد کرده، چون صادرات، پیشران و موتور تولید ملی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: رویه تسهیلگری در بانه حاکم است و این شهرستان در صادرات نقش خوبی داشته و واردات را نیز به خوبی مدیریت کرده است.

او با تاکید بر اینکه زمینه برای ایجاد واحد‌های تولیدی فراهم شود، افزود: شهرستان بانه منطقه بهره گیری از فرصت هاست و زمینه لازم برای تولید و تجارت به همت بخش خصوصی فراهم است که باید مدیریت شود.

رحمانی اظهار داشت: در ردیف بودجه سال آینده برای تکمیل زیرساخت‌های بازارچه سیرانبند با اولویت بندی بودجه اختصاص می‌دهیم.

او با بیان اینکه همه دستگاه‌های مربوطه باید با همکاری و هماهنگی برای تکمیل زیرساخت‌ها اقدام کنند، گفت: باید در انجام امور به مصالح کشور و منافع مردم توجه شود و برای واردات و صادرات برخی از اقلام تعهد ایجاد نکنیم برخی از اقلام بویژه در حوزه کشاورزی برای تنظیم بازار داخلی باید با توجه به نیاز بازار، صادرات و واردات کنیم.

رحمانی با بیان اینکه در ۱۰ ماه گذشته صادرات نسبت به واردات بیشتر شده است، اضافه کرد: واردات رسمی کالا‌های مصرفی سال گذشته ۳۱ درصد کاهش یافته البته سیاست دولت این است که با مدیریت وارادت کالا‌ها را به کشور کاهش دهیم بنابراین تا ۲ سال آینده باید بجای ۱۰ میلیارد دلار کالای خارجی که وارد می‌شد کالای ساخت داخل به بازار عرضه شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار