سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تغییر دکترین هسته‌ای روسیه به دلیل چالش با غرب

سخنگوی کرملین گفت: اصلاح دکترین هسته‌ای روسیه یک ضرورت است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که اصلاح دکترین هسته‌ای روسیه یک ضرورت در دستور کار کنونی است و ناشی از اقدامات غرب و هدف قرار دادن امنیت و منافع این کشور و به چالش کشیدن مسکو است.

براساس گزارش آر تی، پسکوف به امتناع غرب از گفتگو با روسیه و هدف قرار دادن مستمر منافع و امنیت آن و دامن زدن به جنگ در اوکراین اشاره کرد. او تاکید کرد که این اقدامات غرب نمی‌تواند بدون عواقب باقی بماند.  

سخنگوی کرملین اعلام کرد: همه این موارد در مسکو مورد توجه قرار گرفته و در حال تحلیل است و مبنای پیشنهاد‌هایی خواهد بود که در چارچوب اصلاح دکترین هسته‌ای روسیه تدوین می‌شود.

 پسکوف توضیح داد که روسیه باید منفعت ملی خود را در برابر همه خطرات نوظهور تضمین کند و لازم است آینده‌ای مطمئن برای نسل‌های آینده خود به ارمغان بیاورد. 

او افزود: آمریکا از نظر امنیتی در اروپا نفوذ مخربی دارد و در واقع محرک اصلی ایجاد تنش است. آنها کشور‌های اروپایی را تحت فشار قرار داده و آنها را مجبور به خرج کردن پول خود و سهم بیشتری از تولید ناخالص داخلی خود برای اهداف نظامی کرده اند.

پیش از این سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور دکترین هسته‌ای خود را بر اساس تحلیل اثرات درگیری‌های اخیر و شیوه‌های غرب در پس‌زمینه عملیات نظامی روسیه در اوکراین اصلاح خواهد کرد.

ریابکوف اعلام کرده است که رویه‌های آمریکا و متحدانش مستلزم منطبق کردن دکترین هسته‌ای روسیه با الزامات این مرحله است. بر اساس دکترین هسته‌ای روسیه، در صورتی که خود یا متحدانش مورد حمله با سلاح‌های کشتار جمعی قرار گیرند که موجودیت کشور روسیه را تهدید کند، مسکو حق استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را برای خود محفوظ می‌دارد.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.