سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحولات غزه؛ محور رایزنی تلفنی وزیران خارجه عربستان و الجزایر

وزرای خارجه عربستان و الجزایر درجریان گفت‌وگویی تلفنی تحولات غزه و تجاوزات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را مورد بررسی قرار دادند.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان با احمد العطاف، همتای الجزایری خود تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف درجریان این گفت‌وگوی تلفنی درخصوص آخرین تحولات غزه و تجاوزات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، وزرای خارجه سعودی و الجزایر در این تماس تلاش‌های صورت گرفته درراستای تضمین احیای حقوق مشروع ملت فلسطین را مورد بررسی قرار دادند.

دو طرف همچنین بر اهمیت هماهنگی مشترک برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی و نیز توقف نقض تمامی قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه توسط این رژیم تاکید کردند.

وزرای خارجه عربستان و الجزایر همچنین درخصوص تحولات مربوط به مسأله فلسطین در سایه جنگ نسل‌کشی در نوار غزه رایزنی کردند.

فیصل بن فرحان و احمد العطاف همچنین درباره تقویت همکاری کشور‌های عربی و اسلامی در مقابله با این چالش‌ها که منجر به وخیم‌تر شدن اوضاع می‌شود، گفتگو کردند.

پیشتر نیز وزیر خارجه عربستان با هاکان فیدان، بدر عبدالعاطی، ایمن الصفدی و عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزرای خارجه ترکیه، مصر، اردن و بحرین به صورت تلفنی درخصوص فرآیند مربوط به مذاکرات آتش‌بس در غزه رایزنی کرده بود.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش آن ارزیابی می‌کنند.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به‌اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

منبع: ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.